دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی گفت: یکهزار اثر به این جشنواره ارسال شده که از این شمار 80 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام یوسف جمالی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: آثار ارسالی به جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی در دو مرحله به صورت اجمالی و تفصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرند.\n\nوی بیان کرد: از اسفند سال گذشته سه دبیرخانه این جشنواره در قم، حوزه های علمیه خواهران و برادران استان بوشهر کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۷۳۲۱
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

فکرشهر: دبیر جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی گفت: یکهزار اثر به این جشنواره ارسال شده که از این شمار 80 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام یوسف جمالی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: آثار ارسالی به جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی در دو مرحله به صورت اجمالی و تفصیلی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

\n\n

وی بیان کرد: از اسفند سال گذشته سه دبیرخانه این جشنواره در قم، حوزه های علمیه خواهران و برادران استان بوشهر کار خود را آغاز کرد.

\n\n

جمالی با اشاره به اینکه اثرهای ارسالی به دبیرخانه جشنواره در قالب کتاب، مقاله و پایان نامه است افزود: پس از ارزیابی اثرهای ارسالی از 17 اثر برگزیده تجلیل و پنج اثر شایسته تجلیل نیز معرفی خواهند شد.

\n\n

وی ادامه داد: این جشنواره سه شنبه 17 آذر جاری در مصلای جمعه شهر بوشهر با حضور روحانیان، 50 عضو هیات علمی دانشگاه و خانواده شهدای روحانی برگزار می شود.

\n\n

جمالی یادآور شد: آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور، آیت الله حسینی بوشهری مدیرحوزه های علمیه و آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان از جمله چهره های شاخصی هستند که در این جشنواره حضور خواهند داشت.

\n\n

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در 11 موضوع گفت: این جشنواره در ادامه همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر و یادواره شهدای روحانی استان بوشهر هر ساله در استان برگزارخواهد شد.

\n\n

جمالی اظهارکرد: با تدبیر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در چشم اندازهای این جشنواره برگزاری آن به شکل ملی و سپس بین المللی پیش بینی شده است.

\n\n

آیت الله سید عبدالله بلادی بوشهری مشهور به آیت الله بلادی بوشهری (زادهٔ ۱۲۹۱ قمری در شهر بوشهر درگذشته ۱۳۳۱ خورشیدی)، فرزند سید ابوالقاسم بوشهری، از روحانیان تأثیرگزار در مشروطه خواهی جنوب ایران (بوشهر) بود.

\n\n

وی در بوشهر علاوه بر دروس حوزوی، علم طب، زبان انگلیسی، نجوم و هیات جدید را فرا گرفت و دروس عالی خود را در نجف با بهره گیری از آخوند خراسانی، سید کاظم یزدی و شریعت اصفهانی ادامه داد و در سال (۱۳۲۴ قمری) به درجه اجتهاد نائل شد.

\n\n

در اوج نهضت مشروطه به ایران آمد و از رهبران روحانی جنبش جنوب بود و با سران مبارز تنگستانی ازجمله رئیسعلی دلواری دوستی نزدیکی داشت. 

\n\n

بلادی رسالات بسیاری در موضوعات مذهبی ومبارزاتی ازجمله سانسور و رفع حجاب از خود بیادگار گذاشت. 

\n\n

آثار سید عبدالله بلادی از 80 جلد بیشتر است و لوایح و سوانح از جمله آثار مشهور اوست.

\n\n

وی سرانجام در پی ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در ۲۱ مهر۱۳۳۱ شمسی (۲۳ محرم ۱۳۷۳ قمری) بر اثر سکته قلبی درگذشت. 

\n\n

در دوازده سالگی وی به ملاقات سید جمال الدین اسدآبادی رسیده بود.

\n\n

ردودالسته (رد بر کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه ها و تلگرافهای ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان)، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتابهای آیت الله بلادی بوشهری است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر