سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: مدیرعامل منطقه ویژه پارس گفت: قیمت نفت مانع توسعه برای جمهوری اسلامی ایران نیست و اعتقاد دارم که پایین بودن قیمت نفت ماندگاری ندارد.\n\nبه گزارش فکرشهر از فارس، مهدی یوسفی ظهر امروز در بازدید از پارس جنوبی اظهار داشت: صنعت نفت در مسیر رشد و تعالی قرار دارد و با تدابیر ارزشمند وزیر نفت، شاهد موفقیت‌های ارزشمندی در این صنعت هستیم.
کد خبر: ۱۷۶۰۰
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴

فکرشهر: مدیرعامل منطقه ویژه پارس گفت: قیمت نفت مانع توسعه برای جمهوری اسلامی ایران نیست و اعتقاد دارم که پایین بودن قیمت نفت ماندگاری ندارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از فارس، مهدی یوسفی ظهر امروز در بازدید از پارس جنوبی اظهار داشت: صنعت نفت در مسیر رشد و تعالی قرار دارد و با تدابیر ارزشمند وزیر نفت، شاهد موفقیت‌های ارزشمندی در این صنعت هستیم.

\n\n

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در دوران پساتحریم در کشور و به ویژه صنعت نفت افزود: احداث هشت مینی پالایشگاه در طرح فراگیر پالایشی سیراف از جمله این طرح‌هاست که به طور متوسط ساخت هر یک از هشت پالایشگاه کوچک میعانات گازی پارس جنوبی به حدود 300 میلیون دلار سرمایه نیاز دارد.

\n\n

مدیرعامل منطقه ویژه پارس ابراز داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، شرایط حضور شرکت‌های خصوصی در طرح ساخت هشت مینی پالایشگاه میعانات گازی پارس جنوبی فراهم شده و بازده اقتصادی بالایی در انتظار سرمایه‌گذاران این طرح خواهد بود، ضمن اینکه خوراک این پالایشگاه نیز از میعانات گازی است که در پارس جنوبی تولید خواهد شد و عمده تولیدات این پالایشگاه‌ها صادراتی است.

\n\n

یوسفی با اشاره به شرایط لازم برای توسعه میادین حاضر در میدان گازی پارس خاطر نشان کرد: پارس شمالی، گلشن، فردوسی، فرزاد A، فرزاد B  و حتی میادین نفتی در مند و کوه کاکی و ... نیز از مناطق مهم در این میدان هستند.

\n\n

وی بیان کرد: در منطقه پارس 3، هم در بخش بالادست و هم در بخش میان‌دست و هم در بخش پایین‌دست و حتی در حوزه زیرساخت، شرایط فراهم است و امیدوار هستیم با گشایش‌های انجام شده شاهد پیشرفت قابل توجهی در این مناطق باشیم.

\n\n

مدیرعامل منطقه ویژه پارس گفت: در حوزه زیرساخت هم متقاضی سرمایه‌گذاری داریم و یک پکیج و سبد بزرگ برای جذب سرمایه در این حوزه تدوین شده است.

\n\n

این مسئول به افت قیمت جهانی نفت و تاثیر آن بر کشور اشاره کرد و افزود: قیمت نفت مانع توسعه برای جمهوری اسلامی ایران نیست و اعتقاد دارم که پایین بودن قیمت نفت ماندگاری ندارد.

\n\n

وی ابراز داشت: به عنوان یک کارشناس انرژی معتقد هستم که قیمت پایین نفت، مانعی جدی برای کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت به ویژه در منطقه ویژه پارس نیست، چرا که برای توسعه یک پالایشگاه حدود 50 ماه زمان لازم است و در این مدت قیمت‌ها می‌توانند دستخوش تغییرات زیادی شوند.

\n\n

یوسفی با تاکید بر لزوم فاصله گرفتن از خام‌فروشی نفت گفت: خام‌فروشی در برابر محصول‌فروشی قیمت کمتری دارد و باید از تکنولوژی بالاتر استفاده کرده و از خام‌فروشی فاصله بگیریم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر