يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سرما و کاهش دمای سطح خاک در دوهفته اخیر 279 میلیارد ریال به محصولات کشاورزی استان بوشهر خسارت وارد کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین خسارت به محصولات گوجه فرنگی و کدو وارد شده است و باعث از بین رفتن40 درصد محصول در سطح سه هزار و 800 هکتار از مزارع شهرستان های دشتی، دشتستان و جم شده است.
کد خبر: ۱۷۶۵۵
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سرما و کاهش دمای سطح خاک در دوهفته اخیر 279 میلیارد ریال به محصولات کشاورزی استان بوشهر خسارت وارد کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین خسارت به محصولات گوجه فرنگی و کدو وارد شده است و باعث از بین رفتن40 درصد محصول در سطح سه هزار و 800 هکتار از مزارع شهرستان های دشتی، دشتستان و جم شده است.

\n\n

وی از کشاورزان خواست با توجه بیشتر به اطلاعیه های هواشناسی پیش از وقوع حوادث با استفاده از پوشش های مناسب، مواد غذایی تقویت کننده و آبیاری بموقع از ایجاد مشکل جلوگیری و پس از وقوع حادثه نیز با تغذیه بهینه وعملیات بهزراعی برای حل مشکل تلاش کنند.

\n\n

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه این استان از تولیدکنندگان اصلی گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است و برداشت این محصول در استان، گوجه فرنگی در بازار کم و قیمتش گران نخواهد شد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، عمرانی افزود: با توجه به خشکسالی و اجرای برنامه الگوی کشت میزان زیرکشت گوجه فرنگی با هزار و 500 هکتار کاهش نسبت به سال های پیش به 12هزارو500 هکتار رسیده است.

\n\n

وی یادآورشد: پیش بینی می شود امسال 560 هزار تن محصول گوجه فرنگی از این مزارع برداشت شود. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر