يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: با بسته شدن پرونده نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی 110نفر در این استان ثبت نام کردند که این شمار از نظر کمی نسبت به دوره نهم از رشد 144درصدی برخوردار است.\n\nبه گزارش فکرشهر، سید اسماعیل موسوی روز شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه در دوره قبل 45نفر داوطلب در این استان نام نویسی کرده بودند افزود: از مجموع داوطلبان یادشده 12نفر خانم هستند که از نظر درصدی یازده درصد کل داوطلبان را به خود اختصاص داده اند.
کد خبر: ۱۷۸۳۳
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴

فکرشهر: جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: با بسته شدن پرونده نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی 110نفر در این استان ثبت نام کردند که این شمار از نظر کمی نسبت به دوره نهم از رشد 144درصدی برخوردار است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید اسماعیل موسوی روز شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه در دوره قبل 45نفر داوطلب در این استان نام نویسی کرده بودند افزود: از مجموع داوطلبان یادشده 12نفر خانم هستند که از نظر درصدی یازده درصد کل داوطلبان را به خود اختصاص داده اند.

\n\n

وی باتوجه به جمعیت بیش از یک میلیون نفری استان بوشهر یادآورشد:به ازای هر ده هزار نفراز جمعیت این استان یک داوطلب نام نویسی کرده اند.

\n\n

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر اظهارداشت: باتوجه به اینکه این استان چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد با بررسی شمار داوطلبان نام نویسی کرده به ازای هر کرسی نمایندگی 28داوطلب وجود دارد.

\n\n

موسوی گفت: از لحاظ سنی داوطلبان 51 نفر زیر 40سال، 39نفر زیر 50سال ، 19 نفر زیر 60سال و یک نفر نیز بین 60تا 70سال سن دارند که در مجموع 82درصد زیر 50 سال است که شش درصد داوطلبان نسبت به مجلس نهم جوان تر شده اند.

\n\n

وی افزود: جوان ترین داوطلب نمایندگی در استان بوشهر مربوط به حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه با 30سال و مسن ترین نیز 64سال مربوط به حوزه انتخابیه دشتستان است.

\n\n

این مقام مسئول ادامه داد: از نظر تحصیلات نیز 12نفر از داوطلبان در مقطع دکتری هستند که 85درصد نسبت به دوره قبل رشد دارد و 82نفر نیز تحصیلات فوق لیسانس هستند که 177درصد از این نظر نسبت به داوطلبان دوره نهم رشد نشان می دهد.

\n\n

موسوی گفت: داوطلبان دارای تحصیلات حوزوی نیز در استان بوشهر هشت نفر هستند که از این نظر دوبرابر دوره قبل شده اند.

\n\n

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: شش نفر از داوطلبان نیز دارای مقطع تحصیلی لیسانس هستند که براساس قانون فرزندان شاهد و جانباز برای داوطلبی مدرک آنها معادل یک مقطع تحصیلی ارتقا می یابد.

\n\n

وی افزود: از مجموع داوطلبان ثبت نامی 48نفر مربوط به حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم است که از این شمار هشت نفر خانم هستند .

\n\n

موسوی تصریح کرد: برای تصدی تنها کرسی حوزه انتخابیه دشتستان نیز 23نفر داوطلب شده اند.

\n\n

وی گفت: همچنین در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان 15نفر و در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز 24نفر شانس خود را برای رقابت با دیگر داوطلبان آزمایش خواهند کرد.

\n\n

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر یادآورشد:در مجموع پنج داوطلب نیز برای تنها کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان نام نویسی کردند که دوره چهارم تنها دو نفر از این استان برای تنها کرسی نمایندگی نام نویسی کرده بودند.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی گفت: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری نخستین انتخاباتی است که دولت با همراهی ، مشارکت و همکاری همه دستگاههای مرتبط برگزار می کند.

\n\n

موسوی افزود: اجرا و برگزاری انتخاباتی صحیح و مطلوب در این سطح مستلزم مشارکت همه در زمینه اجرا، نظارت، بازرسی و فرایندهای لازم است.

\n\n

وی ادامه داد: بدون شک دولت همت و عزم خود را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم جزم کرده است و در استان بوشهر نیز مدیریت ارشد استان و ستادهای انتخاباتی تمهیدهای لازم را برای تحقق این مهم اندیشیده اند.

\n\n

وی گفت: فعالیت ستاد انتخابات استان بوشهر با تشکیل شش کمیته حقوقی، امنیتی ، فناوری و اطلاعات، استعلامات، تدارکات و پشتیبانی و اطلاع رسانی از ابتدای امسال آغاز کرد و تاکنون 33 جلسه نیز در این رابطه برگزار شده است.

\n\n

موسوی افزود: این درحالی است که فعالیت رسمی شروع ستاد انتخابات توسط وزیر کشور در 20آذرماه برای تشکیل هیات های اجرایی آغاز شده است.

\n\n

وی یادآورشد:هیات های اجرایی در استان بوشهر شامل 300نفر بعنوان نخستین هیات اجرایی کشور در این استان تشکیل شد که از این شمار 200نفر معتمدان محلی هستند.

\n\n

جانشین ستاد انتخابات استان بوشهر اضافه کرد: روز شمار انتخابات مجلس شورای اسلامی 70روز است که این مهم برای مجلس خبرگان رهبری 77روز است.

\n\n

وی گفت: از 26آذرماه نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری آغاز و تا دوم دیماه بعنوان آخرین روز مهلت قانونی پنج نفر ثبت نام کردند که یکی از این افراد زیر 50سال سن و مابقی بالای 50سال سن دارند.

\n\n

موسوی افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری توسط شورای نگهبان از سوم دیماه شروع و تا 21 بهمن ماه نیز ادامه دارد.

\n\n

وی یادآورشد: اما بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از 29آذرماه شروع و تا 27بمهن ماه لیست نهایی داوطلبان تائید صلاحیت شده اعلام می شود.

\n\n

این مقام مسوول اضافه کرد: دادگستری ، اطلاعات ، نیروی انتظامی و ثبت احوال بعنوان چهار مرجع استعلام تا 9دیماه فرصت دارند پاسخ لازم در خصوص برخورداری شرایط

\n\n

لازم داوطلبان نمایندگی مجلس را دهند که پس از آن این مهم در هیات های اجرایی و در نهایت هیات نظارت شورای نگهبان بررسی می شود.

\n\n

وی گفت: طبق ماده 11قانون انتخابات همه دستگاههای اجرایی، سازمان ها و نهادهای دولتی و وابسته به دولت موظف هستند حسب درخواست وزارت کشور ، استانداریها، فرمانداری ها و بخشداری ها کارکنان و سایر امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات و هیات های نظارت قرار دهند.

\n\n

هفتم اسفندماه همزمان مردم برای شرکت در دو انتخابات سرنوشت ساز خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پای صندوق های رای خواهند رفت.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر