دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هیات اجرایی، صلاحیت همه داوطلبان کاندیداتوری مجلس دهم در دو حوزه انتخابیه "دشتی و تنگستان" و "دیر، کنگان، جم و عسلویه" را تایید کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر از خلیج فارس، روز گذشته نیز خبر رسید که از میان 48 داوطلب نمایندگی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، صلاحیت 47 نفر تایید شده و یکی از داوطلبان هم انصراف داده است.
کد خبر: ۱۸۱۲۲
سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: هیات اجرایی، صلاحیت همه داوطلبان کاندیداتوری مجلس دهم در دو حوزه انتخابیه "دشتی و تنگستان" و "دیر، کنگان، جم و عسلویه" را تایید کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خلیج فارس، روز گذشته نیز خبر رسید که از میان 48 داوطلب نمایندگی در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، صلاحیت 47 نفر تایید شده و یکی از داوطلبان هم انصراف داده است.

\n\n

طبق قانون، هیات های اجرایی انتخابات اولین مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس را برعهده دارند که تصمیم گیری آنها براساس استعلام از مراجع چهارگانه (دادگستری، نیروی انتظامی، اطلاعات و ثبت و احوال) است. ترکیب این هیات نیز شامل هشت تن از معتمدان، فرماندار مرکز حوزه انتخابیه، نماینده شورای اسلامی شهرستان و مدیر ثبت و احوال می باشد.

\n\n

در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان 15 نفر داوطلب شده بودند که شامل هشت نفر از تنگستان و هفت نفر از دشتی می باشد.

\n\n

همچنین در حوزه انتخابیه جنوب استان (دیر، کنگان، جم و عسلویه) نیز 23 نفر داوطلب نمایندگی مجلس شدند که سه نفر آنها طی روزهای گذشته انصراف دادند و صلاحیت همه 20 داوطلب باقی مانده نیز به تایید هیات اجرایی رسید.

\n\n

اما درباره دشتستان به عنوان چهارمین حوزه انتخابیه استان خبرهای متفاوتی به گوش می رسد که هنوز صحت و سقم آن مشخص نیست.

\n\n

گفتنی است فرآیند بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در مراحل بعد توسط هیات نظارت استان (دفتر شورای نگهبان)، هیات نظارت مرکزی و شورای نگهبان دنبال می شود و نهایتا اسامی قطعی کاندیداها در 26 بهمن ماه مشخص خواهد شد.

\n\n

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و چنجمین دوره مجلس خبرگان 7 اسفندماه سالجاری برگزار می شود.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر