شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: در زمان خاصی که کودکان در انتظار تماشای برنامه‌های مربوط به خود هستند باید شاهد صحنه‌هایی باشند که در آن مجری برنامه با دردست داشتن ماکارانی و چیپس و ...
کد خبر: ۱۸۴۰
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲

فکرشهر: در زمان خاصی که کودکان در انتظار تماشای برنامه‌های مربوط به خود هستند باید شاهد صحنه‌هایی باشند که در آن مجری برنامه با دردست داشتن ماکارانی و چیپس و ... با آب‌وتاب فراوان از آن محصول تعریف و تمجید می‌کند. در حالی که تولیدات این رسانه تصویری برای عبور از تنگناهای اقتصادی با پناه بردن به رپرتاژآگهی‌ها در این زمینه از یکدیگر سبقت می‌گیرند و با توجه به اینکه این جریان به صورتی فراگیر در مدتی کوتاه بخش اعظم برنامه‌های نمایشی این طیف مخاطبان را مصادره کرده، این امر بسترساز واکنش‌های توام با انتقاد بسیاری بوده است.

به گزارش فکرشهر، پایگاه خبری رییس جمهور سلام در ادامه نوشت: وقتی نظر مصطفی رحماندوست شاعر، قصه نویس و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان، را در اینباره جویا می‌شویم می‌گوید: این روند بسیار زشت و سخیف شده است در هیچ جای دنیا کارهای تبلیغات بازرگانی بر این منوال نیست. واقعا متاسفم، من بیننده برنامه‌های کودک بودم و به عنوان مثال برنامه عمو پورنگ را خیلی دوست داشتم اما با رسوخ کردن پیام‌های بازرگانی به این برنامه و برنامه‌های امثال آن چهره زشت و ناخوشایندی را برای دنیای کودکان ترسیم کرده‌اند.

او با اظهار تاسف بر این جریان ادامه می‌دهد: جدا از بحث تعلیم و تربیت در این حیطه که تبعات منفی خود را در بردارد، این وضعیت نشان‌دهنده عدم شعور و آگاهی بر تبلیغات نیز است، تبلیغ درست خود یک تخصص است، در حوزه‌های دیگر هم اینگونه است به عنوان مثال در حوزه مذهب ما موارد متعدد تبلیغاتی داریم، اما آیا به صرف این امر مردم همه متدین شده‌اند؟ مشکل اینجاست که ما بلد نیستیم چگونه تبلیغ درست و اصولی انجام دهیم، باید بدانیم هرچیزی که تحمیلی باشد نتیجه معکوس می‌دهد. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر