يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: از جمیعت یک میلیون و 30 هزار نفری این استان 70درصد شهر نشین هستند.
کد خبر: ۱۹۵۴
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: از جمیعت یک میلیون و 30 هزار نفری این استان 70درصد شهر نشین هستند.

به گزارش فکرشهر دکتر مصطفی سالاری روز یکشنبه در نشست مشترک شهرداران استان بوشهر افزود: شهرداری ها محصول حکمرانی محلی هستند که از طریق واسپاری بخشی از امور دولت به مردم مسوولیت های محوله را انجام می دهند.

وی یادآورشد: هرچند واگذاری مدیریت شهری به شهرداری ها در کوتاه مدت راه ساده ای نیست اما عملکرد شهرداران و جلب رضایت مندی مردم می تواند در سپری کردن این ساختار اثرگذار باشد تا دولت و قانون گذار بتواند بخش بیشتری از امور را از طریق شوراها به شهرداران واگذار کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر تکریم کرامت انسانی در شهرداری ها اضافه کرد: هم اینک وضعیت ساختمان ها در این استان از منظر معماری از سبک و مدل واحدی که متناسب با اقلیم بومی باشد ییروی نمی کند .

سالاری گفت: باتوجه به بالا بودن شمار پروژه های نیمه تمام برای جلوگیری از افزایش هزینه های تمام شده و سرعت بخشی در بهره مندی مردم از این طرح ها اولویت تخصیص اعتبار ، طرح های نیمه تمام باشد.

وی افزود: شهرداران افزون بر ایجاد سامانه نظارتی بر روند اجرای طرح ها دقت نظر بیشتری داشته باشند ضمن اینکه عملکرد پیمانکاران نیز ارزیابی شود .

استاندار بوشهر با بیان اینکه نباید با پیمانکار رودربایستی داشت اظهارداشت: اخطار و تشویق به موقع پیمانکاران در کیفیت ، سرعت و هزینه تمام شده پروژه تاثیر زیادی دارد.

وی یادآورشد: شهرداران با اعتماد سازی زمینه جلب مشارکت مردم را در تصمیم گیری و اجرای پروژه های زیرساختی فراهم کنند.

وی گفت: نظر دادن و مطالبه گری مردم برای مسوولان تهدید نیست بلکه فرصتی است که احساس مسوولیت را در بین آنان برای همگام شدن با مسئولان تقویت می کند.

استاندار بوشهر افزود: از توان بخش خصوصی در زیرساخت ها بیشتر استفاده شود و در شهرهایی که جذابیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی نیست شهرداران برای ایجاد انگیزه بخشی از هزینه ها را تقبل کنند.

وی یادآورشد: باتوجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها شهرداران پیشنهادهای خود را برای افزایش کرایه تاکسی برای تصمیم گیری وازرت کشور اعلام کنند چرا که با دیر تصمیم گیری زمینه انجام تخلف فراهم می شود . /ص

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر