دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بیش از دو سال از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 که با مشارکت گسترده مردم و انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور کشورمان به پایان رسید، می‌گذرد. این انتخابات، روزنه‌ای از امید را در جامعه به وجود آورد و به نظر می‌رسید نیرو‌های منتقد و اصلاح‌طلب توانایی و فرصت بیشتری برای رساندن صدای خود به جامعه و همینطور اثرگذاری بر شرایط کشور را یافته‌اند.
کد خبر: ۱۹۵۸۵
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶

فکرشهر: بیش از دو سال از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 که با مشارکت گسترده مردم و انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور کشورمان به پایان رسید، می‌گذرد. این انتخابات، روزنه‌ای از امید را در جامعه به وجود آورد و به نظر می‌رسید نیرو‌های منتقد و اصلاح‌طلب توانایی و فرصت بیشتری برای رساندن صدای خود به جامعه و همینطور اثرگذاری بر شرایط کشور را یافته‌اند. امید آن می‌رفت که انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز این روزنه امید را فراخ‌تر کند و نیرو‌های اصلاح‌طلب بتوانند از این طریق به ساختار قدرت وارد شوند، اما شورای نگهبان با رد صلاحیت‌های گسترده و سلیقه‌ای تلاش کرد تا با گرفتن رمق نیروهای اصلاح‌طلب و منتقد برای شرکت در انتخابات به نوعی حق حاکمیت بر سرنوشت این دسته از مردم و نیروها را به رسمیت نشناسد. رد صلاحیت‌ها به حدی تنگ‌نظرانه بود که در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه بوشهر، گناوه و دیلم نه تنها هیچ نیروی شناسنامه‌دار اصلاح‌طلبی تأیید نشد، که نیروهای تحول‌خواه برای یافتن معیارهای حداقلی خود در کاندیداهای موجود نیز با مشکل مواجه شدند.

\n\n

اما عقلانیت لازم برای اصلاح‌گری مداوم جامعه چیزی جز برخورد مسوولانه با کوچکترین روزنه‌های ممکن برای تأثیرگذاری، طلب نمی‌کند و به همین علت، در این شرایط سخت، شورا‌های هماهنگی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در کل کشور، لیست‌هایی از کاندیدا‌هایی که به جریان فکری اصلاحات نزدیک‌تر بودند را ارائه کردند و از این طریق، مردم را به مشارکت در انتخابات فراخواندند و برای اولین بار در اقدامی هماهنگ و سازماندهی شده به معرفی کاندیدا‌های نزدیک به خود پرداختند. از طرفی، برخی از سرمایه‌های بزرگ اصلاح‌طلبی، مانند جناب سید محمد خاتمی و همینطور جمعی از زندانیان سیاسی، بر قبول نظر این شورا‌ها تاکید کردند.

\n\n

خوشبختانه افراد معرفی شده در سه حوزه انتخاباتی در استان بوشهر حداقل معیارهای لازم برای قرار گرفتن در لیست جریان اصلاحات و اعتدال را دارا می‌باشند، که امید است مورد حمایت جدی دانشجویان و مردم قرار گیرند.

\n\n

جناب محمد باقر سعادت در حوزه دشتستان، آقای حسین بردستانی در حوزه جم ، کنگان و عسلویه و جناب آقای محمد پاکدل در حوزه دشتی و تنگستان افرادی هستند که امید می‌رود بتوانند با پیروز شدن در انتخابات هفتم اسفند ماه، سطح عقلانیت را در مجلس شورای اسلامی افزایش دهند.

\n\n

اما در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم، رد صلاحیت‌های شورای نگهبان آنچنان گسترده بود که امکان انتخاب نامزد شایسته را برای این حوزه سخت‌تر از دیگر حوزه‌های استان می‌نمود. در این شرایط شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در بین افراد باقیمانده، جناب آقای عبدالحمید خدری را به عنوان کاندیدای مورد حمایت خود معرفی کرد. علی‌رغم اینکه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس از دلایل و توضیحات شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در این انتخاب قانع نگشت، برای حفظ وحدت بیشتر بین نیرو‌های اصلاح‌طلب، و همینطور جلوگیری از ورود نیرو‌های کاملا هم‌سو با جریان اقتدارگرا و انحصارطلب به مجلس شورای اسلامی، این تشکل دانشجویان و مردم را به مشارکت در انتخابات و حمایت از نامزد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان (لیست امید) در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم دعوت می‌نماید

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر