جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: دو محموله پرندگان شکاری در شهرستان‌های دشتی و دشتستان کشف و ضبط شد...
کد خبر: ۲۰۰۱۰۶۷
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: دو محموله پرندگان شکاری در شهرستان‌های دشتی و دشتستان کشف و ضبط شد.

به گزارش فکرشهر از محیط زیست، عبدالرحمن مرادزاده افزود: این محموله‌ها یکی در شهرستان دشتی به تعداد ۱۳ بهله و محموله دوم در شهرستان دشتستان به تعداد ۳ بهله از متخلفین کشف و ضبط شده است.

وی عنوان کرد: در فصل زنده‌گیری غیر مجاز پرندگان شکاری قرار گرفتیم و در دو روز گذشته شاهد کشف ۱۶ بهله پرنده شکاری از خانواده شاهین سانان بودیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در همین راستا دو نفر از متخلفین دستگیر شدند.

مرادزاده گفت: جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست در قبال زنده گیری هر بهله پرنده شکاری از خانواده شاهین سانان ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده که پس از پیگیری‌های قضایی متخلفین موظف به پرداخت آن هستند.

خسرو درویشی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیا ت وحش استان نیز گفت: برندگان شکاری یکی از مهم‌ترین گونه‌های پرندگان هستند که به واسطه اینکه در راس هرم‌های غذایی قرار دارند نقش مهمی در زنجیره‌های غذایی ایفا می‌کنند و به واسطه اینکه در کنترل جمعیت بسیاری از گونه‌های موذی و از جمله حشرات و جوندگان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند اهمیت بالایی از نظر زیست محیطی دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۵۴۰ تماس گرفته و یا به پاسگاه‌های محیط بانی و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان مراجعه کنند و گزارشات خود را در این محل‌ها به محیط بانان ارائه دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر