جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر: کمکی که صنایع نفت و گاز به ورزش می‌کند ناچیز است و نیاز به مطالبه عمومی دارد/پروژه‌ها باید هدفمند باشد/ وعده پرداخت حقوق ماهیانه به ورزشکاران مدال آور/ آخرین اخبار از انتخابات هیات فوتبال استان...
کد خبر: ۲۰۰۱۳۲۸
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: خانه جوان برازجان هم الان وضعیت خیلی خوبی ندارد، ولی این طور نیست که کامل تعطیل شده باشد و برای تغییرات مدیریتی، ما خیلی فقر منابع انسانی داریم.

این قدر فقر نیرو داریم که تغییرات مدیریتی به این راحتی نیست

«یاسر جمالی» امروز یکشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران، در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره انتصابات و تغییرات مدیریتی و نیاز به تغییر برخی مدیران حوزه ورزش و جوانان در استان، اظهارداشت: برای تغییرات مدیریتی، ما خیلی فقر منابع انسانی داریم. اگر بخواهیم نیرویی را جایگزین کنیم باید دنبال آن بگردیم. این قدر فقر نیرو داریم که تغییرات مدیریتی به این راحتی نیست. ضمن این که باید مدتی عملکرد مدیر را ارزیابی کنم و ببینم در ۵ - ۴ ماه چه گونه عمل می‌کند.

وی ادامه داد: همین الان هم تعداد تغییراتی که انجام شده به نسبت زمان قابل توجه بوده؛ ریاست اداره سه شهرستان و یکی از معاونت‌ها را عوض کرده ایم و دو سه مدیر بخش‌های استان را عوض کردیم و احتمالا دامنه این تغییرات در خصوص شهرستان‌ها و بخش‌ها تا ۴ - ۳ مدیر دیگر تا پایان سال ادامه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر درباره رییس اداره ورزش و جوانان «خارگ» نیز در پاسخ به «فکرشهر» اظهارداشت: این اداره اکنون سرپرست دارد، ولی نکته این است که با توجه به مشکل رفت و آمد به جزیره خارگ، جایگزین کردن سرپرست کنونی مشکل است، ولی تا اخر ماه، رییس جدید اداره ورزش و جوانان خارگ منصوب و معارفه خواهد شد.

جمالی اضافه کرد: در انتصابات ورزش اولویت من استقلال اداره ورزش و جوانان است و به هیچ وجه سفارش نمی‌پذیریم و اگر مدیری یا رییسی خواست با سفارش پستی بگیرد یا ارتقا پیدا کند این کار را انجام ندهد، چون اگر این کار را انجام دادند، دقیقا عکس آن عمل خواهیم کرد چرا که ورزش را باید تخصصی و از روی اصول پیش برد.

این قدر فقر نیرو داریم که تغییرات مدیریتی به این راحتی نیست/ خانه جوان برازجان وضعیت خیلی خوبی ندارد/ وعده مدیرکل درباره خانه جوان برازجان/دلایل آسیب به چمن های فوتبال در استان/ به روز رسانی حلقه مفقوده ورزش استان

خانه جوان برازجان وضعیت خیلی خوبی ندارد/ وعده مدیرکل درباره خانه جوان برازجان

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره وضعیت نابه سامان خانه جوان برازجان نیز اظهارداشت: هر بحشی برای نگهداری اش هزینه‌هایی می‌خواهد. یک سری فرآیند‌هایی اتفاق افتاده و هزینه‌ای برای حفظ و نگهداری خانه‌های جوان استان انجام نشده، ضمن این که بعضی از این خانه‌های جوان هم در سال‌های قبل متاسفانه به دلایلی از دست ما خارج شده و ما الان در حال رایزنی و پیگیری هستیم که خانه‌های جوان را برگردانیم.

جمالی ادامه داد: خانه جوان برازجان هم الان وضعیت خیلی خوبی ندارد، ولی این طور نیست که کامل تعطیل شده باشد. این خانه هنوز در اختیار ماست و اخیرا هم آقای مرادی از آن جا بازدید داشتند و درخواست تجهیزات از ما کردند و ما هم گفتیم که بلافاصله تجهیز می‌کنیم و ان شااله حداکثر طی یک ماه آینده خانه جوان برازجان هم تجهیز می‌شود و هم فعالیتش را آغاز می‌کند.

وی افزود: مرکز استان بوشهر تنها مرکز کشور است که خانه جوان ندارد، اما با تلاشی که انجام شده مبلغی حدود ۵ و نیم میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص داده شده و ما هم تلاش می‌کنیم آن را تکمیل کنیم و ماجرای خانه جوان در شهر بوشهر را به نتیجه برسانیم.

دلایل آسیب به چمن های فوتبال در استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره زمین چمن استادیوم برازجان نیز اظهارداشت: همه چمن‌های سطح استان بوشهر دچار مشکلاتی هستند، چون تعداد چمن‌ها کم است و مشکل آب هم داریم و تعدد بازی‌هایی که روی آن انجام می‌شود یکی از دلایل اصلی آسیب به چمن‌ها است.

وی توضیح داد: استان ما، استانی فوتبالی است و جزو فوتبالی‌ترین استان‌های کشور است، ولی تعداد زمین‌های چمن ما متناسب با تیم‌ها نیست و همین الان در اختصاص چمن به بازی هایمان هیات فوتبال مشکل دارد و باید موضوع چمن‌ها را بیشتر کار کنیم.

این مسوول افزود: علت وضعیت بد چمن ها، کار کشیدن از چمن هاست؛ چون تعداد چمن‌ها کم است و تعداد تیم‌ها زیاد است و البته آب و هوا و مدیریت و نگهداری هم تاثیر دارد.

یاسر جمالی درباره تایید نشدن ریاست هیات‌ها و انتخابات هیات‌های ورزشی در خارگ هم در پاسخ به سوال «فکرشهر» گفت: رییس جدید خارگ که تا آخر ماه منصوب شود، درباره انتخابات هیات‌ها و ریاست‌ها تصمیم گیری می‌کند. یا انتخابات را تایید می‌کند و یا گزینه‌های دیگری را مطرح خواهد کرد.

این قدر فقر نیرو داریم که تغییرات مدیریتی به این راحتی نیست/ خانه جوان برازجان وضعیت خیلی خوبی ندارد/ وعده مدیرکل درباره خانه جوان برازجان/دلایل آسیب به چمن های فوتبال در استان/ به روز رسانی حلقه مفقوده ورزش استان

به روز رسانی حلقه مفقوده ورزش استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در بخش دیگر سخنانش بیان داشت: در مسابقات پارااسیایی، از ۸ ورزشکاری که داشتیم ۶ مدال کسب کردیم که به تناسب جمعیت، عملکرد بسیار خوبی است.

جمالی اضافه کرد: قهرمانان و ورزشکاران مدال آور خود را در اولویت قرار داده ایم و به عنوان متولی ورزش هیچ قهرمان یا تیمی نبوده که به ما مراجعه کرده باشد و علی رغم مشکلات مالی که داشتیم و داریم، دست خالی بازگشته باشد.

وی دادمه داد: حلقه مفقوده‌ای که در اداره ورزش داشتیم این بود که اطلاعات اولیه بروزرسانی نشده بود و براساس اطلاعات قدیم اقدامات انجام می‌شد، اما این روند را تغییر داده و در حال جمع آوری اطلاعات دقیق و کاملی از هیات‌ها و اماکن هستیم که از استعدادیابی شروع شده تا بر اساس قابلیت و سایر موارد فنی و تخصصی ورزشی سرمایه گذاری خود را انجام دهیم.

جمالی افزود: البته این فرایند طولانی مدت بوده و حتی ممکن است یک سال طول بکشد، اما این مزیت را دارد که اطلاعات کامل و جامعی در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

پروژه‌ها باید هدفمند باشد

یاسر جمالی درباره پروژه‌های حوزه ورزش و جوانان استان بوشهر نیز گفت: در سال‌های قبل، بیش از ۷۰ درصد پروژه‌ها در اختیار ما نبود، اما ما بر این موضوع که پروژه‌ها باید هدفمند باشد پرفشاری کرده ایم و علی رغم تبعاتی که دارد پای آن ایستاده ایم

وی ادامه داد: ما ۲۸۶ مکان ورزشی داریم و اکثر آن‌ها باید بر اساس مزایده پیش برود و دوست داریم به بخش خصوصی داده شود، اما اگر دیدیم هیاتی هم تمکن مالی دارد و می‌تواند از پس اداره سالنی بربیاید آن را در اختیار هیات قرار خواهیم داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: ۸۲ مکان داریم که متقاضی دارند و به مزایده گذاشته می‌شوند و این موارد یک میلیارد و صد قرارداد اماکن در سال گذشته بوده که امسال به بیش از ۴ میلیارد تومان رسیده است.

کمکی که صنایع نفت و گاز به ورزش می‌کند ناچیز است و نیاز به مطالبه عمومی دارد

جمالی بیان داشت: در مورد حقوقی کار‌های بسیار خوبی انجام گرفته که از آن جمله می‌توان به گرفتن چندین حکم به نفع اداره، سند دار کردن چند مکان ورزشی، تعیین حدود کردن چندین زمین و… اشاره کرد و در حوزه جوانان نیز کار‌های خوبی انجام شده که به طور مثال می‌توان به ازدواج آسان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حوزه جوانان، اداره ورزش و جوانان اختیاراتی دارد و برخی ادارات در سال‌های گذشته در حوزه جوانان کم کاری کرده و وظایف خود را انجام نمی‌دهند که امسال قصد داریم این مهم را پیگیری کرده و از ادارات مطالبه کنیم.

یاسر جمالی درباره حمایت صنایع از ورزش استان بوشهر نیز اظهارداشت: در پروژه‌های عمرانی مقداری کمک از نفت می‌گیریم، اما کمکی که صنایع نفت و گاز به ورزش می‌کند، به نسبت سایر استان‌های کشور بسیار ناچیز است، اما این مهم مطالبه عمومی را می‌طلبد.

او گفت: در حوزه سازمان‌های مردم نهاد هم کاری جدی در حال انجام است. در کشور رتبه خوبی نداشتیم، اما برنامه داریم کار‌های خوبی انجام دهیم و از رتبه سال گذشته که سی ام بودیم، حداقل ۱۵ رتبه بالا بیاییم.

این قدر فقر نیرو داریم که تغییرات مدیریتی به این راحتی نیست/ خانه جوان برازجان وضعیت خیلی خوبی ندارد/ وعده مدیرکل درباره خانه جوان برازجان/دلایل آسیب به چمن های فوتبال در استان/ به روز رسانی حلقه مفقوده ورزش استان

آخرین اخبار از انتخابات هیات فوتبال استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر درباره انتخابات هیات فوتبال استان نیز اظهارداشت: ثبت نام کاندیدا‌ها انجام شده و انتخابات برگزار خواهد شد و اداره کل ورزش و جوانان حق این را ندارد که به فردی بگوید بیا یا به کسی بگوید نیا.

وی ادامه داد: تیم‌های پایه فوتبال استان بوشهر در کشور جایگاه و رتبه‌های خوبی دارند، اما این که در لیگ یک یا لیگ برتر فعالیت نداریم به خاطر مسائل مالی است و هزینه باید از طرف نهادی دولتی تامین شود مانند همه تیم‌های لیگ که اسپانسر خاصی دارند.

این مقام مسوول افزود: در این که شاهین و ایرانجوان، نماد فوتبال بوشهر هستند شکی نیست، اما این تیم‌ها خصوصی هستند و اگر می‌خواهند کمکی هم دریافت کنند اول باید وضعیت مالکیت و مدیریتی خود را روشن کنند.

جمالی اضافه کرد: بیشترین کمک را به تیم‌هایی که در لیگ‌های کشوری حضور داده اند انجام داده ایم.

وعده پرداخت حقوق ماهیانه به ورزشکاران مدال آور

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر همچنین گفت: وعده‌ای برای ورزشکاران دارم که هر ورزشکاری در رشته‌های اصلی و در مسابقات آسیایی جهانی و المپیک مدال بگیرد، از این پس، اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر به آن‌ها حقوق ماهیانه پرداخت خواهد داد و حقوق‌های پرداخت شده بین ۴ تا ۵ میلیون تومان است که البته هنوز سازوکار آن دقیق مشخص نشده که در حال تدوین آن هستیم.

وی اضافه کرد: برای دوومیدانی و رشته‌های دیگری که ظرفیت داریم و استان بوشهر دارای استعداد در آن رشته هاست، برنامه خاصی داریم؛ به طور مثال در حال رایزنی برای آوردن مربی خارجی برای رشته دوومیدانی هستیم.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر