جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۹۷۴
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳

فکرشهر: مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش و جوانان از تدوین سند بالادستی حوزه جوانان در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: این سند بر اساس آمایش سرزمینی استان‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله جوانان، اشتغال، مسکن، ازدواج، شرکت‌های دانش‌بنیان ترسیم شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، روح‌الله اسدی امشب در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی و امور جوانان در کشور به ریاست رئیس جمهور و در استان‌ها به ریاست استانداران اظهار داشت: این جلسه در ۴۳۵ شهرستان کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: ستاد ساماندهی امور جوانان در استان‌ها در طول سال باید بیش از ۶ جلسه با تعیین مصوبات راهبردی تشکیل شود.

اسدی اضافه کرد: ستاد عالی جوانان که بیش از ۹ سال در دولت‌های قبل به ریاست معاون رئیس جمهور برگزار می‌شد در دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار می‌شود.

تدوین سند بالادستی حوزه جوانان

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش و جوانان با اشاره به نقش ستاد عالی جوانان کشور خاطرنشان کرد: در این ستاد در ۱۳ حوزه از جمله اشتغال، مسکن، ازدواج تصمیم‌گیری می‌شود و مصوبات آن برای حوزه جوانان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار وزارت ورزش و جوانان وام برای حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند افزود: در دیگر دستگاه‌های اجرایی این وام با مشارکت کمیته امداد برای مناطق کم برخوردار فراهم شده است.

اسدی از تدوین سند بالادستی حوزه جوانان در بخش‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: سند بالا دستی تحول دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بر اساس آمایش سرزمینی استان‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله جوانان، اشتغال، مسکن، ازدواج، شرکت‌های دانش‌بنیان ترسیم شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش و جوانان هویت‌بخشی و نیاز‌های فرابخشی جوانان را در اولویت برنامه‌ها دانست و بیان کرد: طرح‌هایی که در ستاد عالی جوانان با حضور رئیس جمهور مصوب می‌شود در استان‌ها نیز باید به مرحله اجرا گذاشته شود.

برگزاری مراسم ازدواج یک‌هزار و ۶۶ زوج در استان بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با اشاره به برگزاری سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اضافه کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان با تاکید استاندار در سطح استان و توجه ویژه به مطالبات جوانان تشکیل می‌شود.

اکبر پورات با اشاره به اجرایی شدت تعهدات هیئت دولت در زمینه اشتغال جوانان در مجموعه‌های وزارت نفت در استان بوشهر افزود: در بخش اشتغال جوانان در زمینه جذب نیرو‌های بومی در صنایع حوزه وزارت نفت مصوبه جذب ۵۰ درصدی جوانان بومی استان بوشهر تاکنون ۳۸ درصد آن اجرایی شده و با برنامه‌ریزی انجام شده به‌صورت ۱۰۰ درصد محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمینه ازدواج آسان در سال گذشته بیش از ۵۰۰ جوان بوشهری زندگی مشترک خود در آغاز کردند و در سال جاری نیز مراسم ازدواج یک‌هزار و ۶۶ زوج با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه استان بوشهر تا پایان سال برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از برگزاری ازدواج دانشجویی استان بوشهر در دی ماه امسال خبر داد و بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در مراسم ازدواج دانشجویان جهیزیه مزدوجین نیز به آنان واگذار می‌شود.

پورات با اشاره با گفتگو جوانان با استاندار بوشهر گفت: بیش از ۵۳۰ نشست با حضور اقشار مختلف جوانان با استاندار، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای بررسی دغدغه جوانان در حوزه‌های مختلف برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوی راهیان پیشرفت در استان بوشهر اضافه کرد: بوشهر در این زمینه از استان‌های فعال است که این اردو با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سپاه استان بوشهر در حوزه‌های صنعت، نیروگاه اتمی، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها برگزار می‌شود.

پرداخت بیش از ۷۰ درصد از تعهدات وام ازدواج به جوانان

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز در این نشست از پرداخت بیش از ۷۰ درصد از تعهدات وام ازدواج به جوانان تا پایان مهرماه امسال خبر داد و افزود: بیش از ۳۰ هزار نفر نیز در صف دریافت وام ازدواج هستند که به‌زودی این تسهیلات به زوج‌های جوان پرداخت می‌شود.

یاسر جمالی افزود: بیش از ۳۲۰ ازدواج آسان در دهه ولایت با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان بوشهر برگزار شد و در دهه فجر امسال نیز مراسم ازدواج جوانان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه جوانان نبود خانه جوان در مرکز استان است که با تخصیص اعتبار این طرح از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عملیات اجرایی ساخت خانه جوان بوشهر به‌زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه جلسات ستاد ساماندهی در شهرستان‌ها به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود و مصوبات این جلسات پس از ابلاغ به مرکز استان اجرایی می‌شود.

در این آیین مجوز فعالیت ۲ سازمان مردم نهاد استان بوشهر از سوی مدیر کل دفتر فرهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش صادر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر