چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فایننشال تایمز از قول منابع مطلع:
فکرشهر: فایننشال تایمز نوشت: به گفته چندین منبع، اسرائیل در حال برنامه ریزی کارزاری علیه حماس است که به مدت یک سال یا بیشتر ادامه خواهد داشت و فشرده‌ترین مرحله حمله زمینی تا اوایل سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت...
کد خبر: ۲۰۰۲۰۸۴
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

فکرشهر: فایننشال تایمز نوشت: به گفته چندین منبع، اسرائیل در حال برنامه ریزی کارزاری علیه حماس است که به مدت یک سال یا بیشتر ادامه خواهد داشت و فشرده‌ترین مرحله حمله زمینی تا اوایل سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: براساس این استراتژی چند مرحله‌ای، نیرو‌های اسرائیلی که در شمال غزه مستقر هستند، به اعماق جنوب حمله می‌کنند. این اهداف شامل کشتن سه رهبر ارشد حماس - یحیی سنوار، محمد دیف و مروان عیسی - و در عین حال تضمین یک پیروزی نظامی "قاطع" علیه ۲۴ گردان و شبکه تونل‌های زیرزمینی این گروه و از بین بردن "توانایی حکمرانی حماس در غزه" است.

یک منبع اگاه نسبت به طرح‌های اسراییل گفت: "این یک جنگ بسیار طولانی خواهد بود. ما در حال حاضر به نیمه راه دستیابی به اهداف خود نزدیک نشده ایم.

به گفته منابع، استراتژی کلی اسرائیل در قبال غزه انعطاف‌پذیر است و زمان‌بندی آن توسط «عوامل متعدد» از جمله پیشرفت عملیات در زمین، فشار بین‌المللی و فرصت‌هایی برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی تعیین می‌شود.

آتش‌بس شکننده یک هفته‌ای، روز جمعه با از سرگیری درگیری‌ها فروپاشید. اسرائیل اعلام کرد که برای "از بین بردن حماس" به نبرد باز می‌گردد.

منابع تخمین زدند که عملیات زمینی با شدت بالا احتمالاً به چند ماه دیگر نیاز خواهد داشت و آن را به سال جدید می‌رساند.

یکی از افرادی که از گفتگو‌های آمریکا و اسرائیل درباره جنگ مطلع است، گفت: «این جنگ در چند هفته تمام نخواهد شد. پس از آن، مرحله «انتقال و تثبیت» با شدت نظامی کمتر وجود خواهد داشت که می‌تواند تا اواخر سال ۲۰۲۴ ادامه یابد، در حالی که محل حضور نیرو‌های زمینی اسرائیل در این مرحله هنوز مشخص نیست.

برخلاف عملیات‌ها و جنگ‌های نظامی پیشین اسرائیل، یک مقام اسرائیلی اشاره کرد که نقطه پایانی قطعی وجود نخواهد داشت. منابع گفتند: "داور سوت نخواهد زد که تمام است. "

یکی دیگر از افراد آشنا از طرح‌های جنگی اسرائیل گفت که ارتش همچنان عملیات در شمال غزه را ناقص می‌داند.

او می‌گوید: «تصرف شهر غزه هنوز به پایان نرسیده و به طور کامل فتح نشده است احتمالاً ۴۰ درصد کار فقط انجام شده است. برای کل شمال، احتمالاً دو هفته تا یک ماه دیگر، زمان نیاز خواهد بود.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر