جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۴۹۰
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: زنبورداران استان در آبان امسال ۲ هزار تن عسل پرورشی از سطح ۵۰هزار هکتار زمین‌های درخت کنار برداشت و روانه بازار کردند.

به‌گزارش فکرشهر از روابط عمومی، افشین قطبی بیان کرد: هر ساله از اواسط شهریور زنبورداران کندو‌های خود را از مناطق ییلاقی و سردسیر کشور به سمت مناطق کنار خیز استان بوشهر برای تولید و برداشت عسل کنار انتقال می‌دهند.

وی افزود: در این مقطع زمانی علاوه بر زنبورداران استان بوشهر بیش از هزار زنبوردار مهاجر از نقاط مختلف کشور نیز به این استان کوچ کرده و در مناطق کنار خیز مستقر می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: از مجموع عسل تولیدی آبان در استان بوشهر، ۷۰۰ تن آن مربوط به زنبورداران بومی است.

وی اظهار کرد: بخشی از عسل تولیدی در استان بوشهر برای مصرف داخلی به مناطق مختلف استان و کشور ارسال و بخشی نیز به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

قطبی با اشاره به این‌که استان بوشهر قطب تولید عسل کنار کشور محسوب می‌شود، افزود: تشکل‌های زنبورداران این استان با همکاری وزارت صمت موفق به ثبت نشان جغرافیایی عسل کنار با نام GI ۱۴۳ به‌نام استان بوشهر شده‌اند.

وی عنوان کرد: عسل کنار بوشهر با عطر و طعم و کیفیت منحصربه‌فرد و همچنین خواص دارویی و درمانی جزء برترین عسل‌های کشور با بازارپسندی مطلوب است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: زنبورداران استان علاوه بر عسل کنار، عسل چند گیاه دیگر را نیز در بهار برداشت می‌کنند و با گرم شدن هوا در خرداد به مناطق ییلاقی کوچ کرده و در آن‌جا نیز عسل تابستانه برداشت می‌کنند.

وی گفت: عسل برداشتی زنبورداران استان امسال تا کنون در مجموع بیش از یک‌هزار و ۴۵۵ تن بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر