جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا تا پایان هفته در برخی از ساعت‌ها با افزایش پوشش ابر در برخی مناطق شمالی و مرکزی استان مواجه هستیم که...
کد خبر: ۲۰۰۳۸۳۹
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا تا پایان هفته در برخی از ساعت‌ها با افزایش پوشش ابر در برخی مناطق شمالی و مرکزی استان مواجه هستیم که وقوع بارش پراکنده و خفیف باران در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت آینده وضعیت جوی و دریایی استان در اغلب ساعت‌ها آرام خواهد بود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از ظهر فردا به تدریج با افزایش سرعت وزش باد‌های جنوبی و تداوم وزش آن طی روز چهارشنبه در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، دریا مواج و متلاطم شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: نسبت به تردد‌های دریایی هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر شده است.

مساعدی ادامه داد: در مدت یاد شده با وزش باد‌های شدید جنوب شرقی گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده ارتفاع موج دریا به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و گاهی ۲۴۰ سانتیمتر برسد.

وی گفت: منطقه اثر این پدیده بیشتر سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان خواهد بود و در این راستا نسبت به اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تور‌های صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران هشدار داده می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی و افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا غربی و از فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج در فراساحل شمالی ۱۴ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا به تدریج در فراساحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‎‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا ساعت ۰۱:۱۶ بامداد و مد دریا ساعت ۱۷:۴۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر