پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرد: ایران در حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در طول جنگ اخیر در غزه، به صورت «خیلی مستقیم» دخالت دارد. او حاضر نشد به این پرسش پاسخ دهد که...
کد خبر: ۲۰۰۳۸۴۹
سه‌شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه مدعی شدکه ایران مستقیماً در حملات شبه‌نظامیان حوثی یمن به کشتی‌ها دست دارد.

به گزارش «فکرشهر» از انتخاب، دریادار برد کوپر روز دوشنبه دوم بهمن در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرد: ایران در حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در طول جنگ اخیر در غزه، به صورت «خیلی مستقیم» دخالت دارد.

او حاضر نشد به این پرسش پاسخ دهد که آیا ایران حملات انفرادی یمن در دریای سرخ و خلیج عدن را هدایت کرده است، اما مدعی شد که حملات مربوط به ایران از تهدید‌های پیشین این کشور که محدود به خلیج فارس و تنگه هرمز بود به آب‌های سراسر خاورمیانه گسترش یافته است.

ایران و یمن هنوز واکنشی به ادعای فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین نشان نداده‌اند.

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در گفتگوی امروز خود ضمن اشاره به «گسترش تهدید نیرو‌های نیابتی جمهوری اسلامی ایران و توزیع تسلیحات این کشور از دریای سرخ تا آن سوی اقیانوس هند» ادعا کرد: «ایالات متحده، ایران را مسئول حملات اخیر هواپیما‌های بدون سرنشین به کشتی‌ها می‌داند.»

دریادار کوپر با تکرار مواضع اخیر کشور‌های غربی مدعی شد: «ایران آشکارا [گروه‌های نیابتی]را تأمین مالی و مجهز می‌کند و به آن‌ها آموزش می‌دهد.»

او حملات اخیر به کشتی‌ها در خاورمیانه را بدترین حملات از زمان به اصطلاح «جنگ تانکرها» در دهه ۱۹۸۰ اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر