يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۷۷۵
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آلودگی ۱۹۰ هکتار از مزارع ذرت کشت شده استان به آفت قرنطینه‌ای کرم برگخوار پاییزه خبر داد و نسبت‌به شیوع این آفت در دیگر مزارع هشدار داد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، کبری توکلی بیان کرد: آفت کرم برگ‌خوار پاییزه با دامنه میزبانی وسیع، یکی از مهمترین و خسارت‌زاترین آفت‌ها است که به‌تازگی حضور و بروز خسارت آن در برخی مزارع ذرت استان مشاهده و تأیید شده و با توجه به قدرت تخریب این آفت نیاز است تدابیر لازم برای مبارزه با آن اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین میزبان آفت کرم برگ‌خوار پاییزه، گیاهان علوفه‌ای هستند که می‌تواند یک تهدید مهم برای بخش کشاورزی و دامداری باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تا کنون ۱۹۰ هکتار از مزارع ذرت کشت شده استان در دو شهرستان عسلویه و دشتستان که بیشتر در مراحل ابتدایی رشد هستند به این آفت آلوده شده و پیش‌بینی می‌شود سطح آلودگی به ۴۰۰ هکتار افزایش یابد.

وی سطح پایش مزارع استان به خصوص مزارع گندم، ذرت و سبزی و صیفی را ۶۵ هزار و ۱۳۰ هکتار ذکر کرد.

توکلی تاکید کرد: با توجه به رفتار تهاجمی، قدرت پروازی، تولیدمثلی بالا و دامنه میزبانی گسترده کرم برگخوار نیاز است مدیریت بحران استانداری و همه نهاد‌ها متولی همکاری لازم در زمینه تأمین اعتبار و نهاده را با جهاد کشاورزی داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر