پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: «79 سال پیش، برابر با ششم مارس ١٩٣٧ میلادی، والنتینا ولادیمیروونا ترشکووا، کیهان‌نورد روس و نخستین زن فضانورد جهان در یاروسلاول اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمد.»\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از "فرادید"، والنتینا ترشکووا از میان بیش از ۴۰۰ نامزد زن برای انجام نخستین پرواز فضایی انتخاب شد و در روز ۱۶ ژوئن ۱۹۶۳ (برابر ۲۶ خرداد ۱۳۴۲خورشیدی) با فضاپیمای وستوک-۶ به فضا رفت.
کد خبر: ۲۰۰۸۲
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: «79 سال پیش، برابر با ششم مارس ١٩٣٧ میلادی، والنتینا ولادیمیروونا ترشکووا، کیهان‌نورد روس و نخستین زن فضانورد جهان در یاروسلاول اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمد.»

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از "فرادید"، والنتینا ترشکووا از میان بیش از ۴۰۰ نامزد زن برای انجام نخستین پرواز فضایی انتخاب شد و در روز ۱۶ ژوئن ۱۹۶۳ (برابر ۲۶ خرداد ۱۳۴۲خورشیدی) با فضاپیمای وستوک-۶ به فضا رفت.

\n\n

او نخستین فرد غیرنظامی بود که در سال‌های آغازین عصر فضا به مدار زمین رفت. مأموریت وستوک-۶ سه روز به طول انجامید و در طی این مدت ترشکووا آزمایش‌های بسیاری را انجام داد و داده‌های پزشکی ارزشمندی را درباره تأثیر بی‌وزنی در محیط فضا بر زنان گردآوری کرد.

\n\n

او بعد از پایان این مأموریت با این ‌که به فعالیت در زمینه هوا - فضا ادامه داد اما بیشتر وقتش را صرف کارهای اجتماعی می‌کرد. او عضو حزب کمونیست شوروی بود و تا عضویت در کمیته مرکزی این حزب ارتقا یافت.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر