جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناسان پیش بینی می‌کنند کشاورزان استان بوشهر سه و نیم برابر پارسال گندم تولید کنند.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، استان بوشهر جزء نخستین استان‌هایی است که برداشت گندم در آن آغاز می‌شود. برداشت این محصول از 95هزار هکتار گندمزار این استان از دهم فروردین آغاز شده است.\n\nمدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر به خبرگزاری صداوسیما گفت: در شش روز گذشته، 150 تن گندم از کشاورزان خریده شده است.
کد خبر: ۲۱۱۲۵
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴

فکرشهر: کارشناسان پیش بینی می‌کنند کشاورزان استان بوشهر سه و نیم برابر پارسال گندم تولید کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، استان بوشهر جزء نخستین استان‌هایی است که برداشت گندم در آن آغاز می‌شود. برداشت این محصول از 95هزار هکتار گندمزار این استان از دهم فروردین آغاز شده است.

\n\n

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر به خبرگزاری صداوسیما گفت: در شش روز گذشته، 150 تن گندم از کشاورزان خریده شده است.

\n\n

سید محمد هاشمی افزود: دو مرکز خرید در برازجان، یکی در چغادک و یکی در خورموج محصول گندم کاران را تحویل می‌گیرند که در تلاش هستیم دو مرکز گناوه ودیلم نیز به این تعداد اضافه شود.

\n\n

در همین حال خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به بارش‌های مناسب، امسال 85 هزار تن گندم از کشتزارهای استان برداشت شود یعنی بیش از سه و نیم برابر پارسال.

\n\n

هر کیلوگرم گندم معمولی(نان) 12 هزار و 705ریال و گندم دوروم (ویژه تهیه آرد ماکارونی) 13هزار و 68 ریال از کشاورزان خریده می‌شود.

\n\n

خرید گندم تا اواخر خرداد ادامه دارد.

\n\n

در سال زراعی گذشته به علت خشکسالی گندم دیم استان بوشهر از بین رفت و کشاورزان فقط  25 هزار و 500 تن گندم به مراکز خرید تحویل دادند. اما سال 93  سال خوبی برای گندم کاران بوشهری بود و آنها 95 هزار تن محصول برداشت کردند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر