جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مشاوراستانداربوشهر:
فکرشهر: مشاور امور جوانان استاندار بوشهر گفت: روابط عمومی به دلیل جدی گرفته نشدن توسط برخی از مدیران در بسیاری از بخش های دولتی از فعالیت اساسی خود دور مانده اند.\r\n
کد خبر: ۲۳۰۲
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۵

فکرشهر: مشاور امور جوانان استاندار بوشهر گفت: روابط عمومی به دلیل جدی گرفته نشدن توسط برخی از مدیران در بسیاری از بخش های دولتی از فعالیت اساسی خود دور مانده اند.
به گزارش فکرشهر، یونس قیصی زاده روز شنبه به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی درگفت وگو با ایرنا افزود: درحالی که یکی از وظایف مهم روابط عمومی دربخش دولتی سنجش افکار عمومی نسبت به سازمان و ارائه نتایج به افکار عمومی است، اما به دلایل مختلف ارتباطات بیشتر یک طرفه بوده و کانال های ارتباطی دچار مشکل هستند.

وی اضافه کرد: مدیران نباید به روابط عمومی ها تنها به عنوان بلندگوی سازمان نگاه کنند بلکه باید بتوانند با استفاده از کانال روابط عمومی، از مطالبات، مشکلات و انتظارات افکار عمومی از فعالیت های خود نیز آگاه شده و بدینوسیله سعی در ارتباط نزدیک و دو طرفه با مردم داشته باشند.

مدیرمسوول و صاحب امتیاز هفته نامه نسیم جنوب افزود: در بسیاری مواقع روابط عمومی قبل از این که سخنگوی سازمان باشد، مبلغ مدیران بوده و نقش تبلیغاتی را برای آنان ایفا می کند طوری که برخی از مدیران سازمان ها، روابط عمومی را وسیله ای برای ثبات جایگاه، ارتقا و موفق جلوه دادن خود می خواهند.

مشاور استاندار بوشهر در امور جوانان اضافه کرد: این امر باعث شده تا این گروه از مدیران انتظار دارند که به جای انعکاس فعالیت های کل مجموعه، روابط عمومی دستگاه تنها به دنبال برجسته سازی فعالیت های مدیران باشند.

قیصی زاده گفت: انتظار سطحی از فعالیت های روابط عمومی باعث شده تا روابط عمومی ها کمتر به دنبال ایجاد نوآوری و خلاقیت فرهنگی، هنری و ارتباطی باشند و نیروهای فعال در این حوزه نتوانند از توانائی و خلاقیت های خود در توسعه روابط عمومی استفاده کنند.

وی اظهارکرد: روابط عمومی ها ضمن این که باید نسبت به برجسته سازی نقاط قوت سازمان اقدام کنند، باید ضعف ها را نیز شناسایی کرده تا مجموعه مدیریت و سازمان بتواند نسبت به حل آنها اقدام کنند و بدی نوسیله باعث تفاهم بین مجموعه و مخاطبان شوند. 

قیصی زاده افزود: در حالی که نیروهای زحمتکش و دلسوزی در روابط عمومی ها فعالیت می کنند ولی با این وجود هنوز روابط عمومی در کشور ما از وجود الگوی مدیریتی مناسب و پایدار بی نصیب است و خلاهای قانونی دراین زمینه وجود دارد.

وی گفت: از آنجا که نگرش و برخورد برخی از مدیران نسبت به این مقوله مهم سطحی نگر و سلیقه ای است، اختیارات لازم برای تحقق اهداف اصلی روابط عمومی وجود ندارد. 

مشاور استاندار بوشهر ارتباط ضعیف روابط عمومی ها با رسانه ها را از جمله آسیب های این حوزه دانست و افزود: یکی از اهداف مهمی که روابط عمومی باید دنبال کنند، اطلاع رسانی و پاسخگویی به افکار عمومی است که به دلیل ضعف ارتباط با رسانه ها، این مهم به خوبی انجام نمی گیرد.

این فعال رسانه ای یادآورشد: تا زمانی که ارتباط صمیمانه و توام با احترام بین روابط عمومی و مطبوعات و رسانه ها بوجود نیاید، پاسخگویی به افکار عمومی تحقق نمی یابد.

وی با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات به فعالان رسانه ای و روابط عمومی ها اظهار داشت: علیرغم فعالیت نیم قرن روابط عمومی ها در کشور، ولی فقدان اقتدار و عدم اختیارات قانونی و امکانات و ابزار لازم برای تسهیل در امر ارتباطات، اطلاع رسانی و اقناع سازی افکار عمومی همچنان از ضعف های موجود روابط عمومی درکشور است. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر