جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: عزل و نصب های شهرداری، تحت نفوذ چند نفر از اعضای شوراست/ زمزمه هایی از استیضاح شهردار/ مدیر یک رسانه گفت شهردار را به چالش می کشانیم/ شورای چهارم مثل گودالی است که نمی توانیم از آن خارج شویم...
کد خبر: ۲۳۵۸
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: نشست و دیدار اعضای شورای اسلامی شهر برازجان با مردم برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، نشست و دیدار اعضای شورای شهر برازجان با مردم عصر یکشنبه، 28 اردیبهشت ماه، با حضور 7 تن از اعضای شورا و تعدادی از مردم برازجان برگزار گردید.

در حالی که در بنر نشست و تبلیغات، آن را دیدار صمیمی عنوان کرده بودند، اما در دعوت هایی که به صورت شفاهی صورت می گرفت از این نشست به عنوان جلسه ی پرسش و پاسخ یاد می کردند و همین امر باعث گردید تا جلسه دچار بی نظمی شده و از همان ابتدا مشخص شد که این نشست راه به جایی نبرده و نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

هم اعضای شورا شهر و هم حضاری که برای ارائه ی مطالب خود روی سن می رفتند، بعضا پراکنده گویی کرده و در کل روی هیچ موضوعی توافق یا اتفاق نظری صورت نگرفت.

البته در این نشست پیرامون تندیس غضنفرالسلطنه نیز مطالب زیادی از سوی حاضرین و اعضای شورا مطرح شد که همان نظرات قبلی بود و همه بر روی اجرایی کردن خواست خود اصرار می کردند.

اسماعیل ناخایی، رییس شورای شهر

*مسئولین شرکت گاز طی دو بار حضور در جلسه ی شورای شهر قول داده اند که تا پایان سال کار گازرسانی شهر برازجان را به پایان برسانند.

*ورودی شهر برازجان در مدت 6 ماه حل نمی شود و ممکن است 4 سال به طول بیانجامد چون پروژه ای هزینه بر است و من با استاندار، فرماندار و نماینده مجلس موضوع را مطرح کرده و قول هایی نیز گرفته ام.

*پیرامون تندیس های سطح شهر باید گفت که مجسمه ی شهید چمران داشت در انبار خاک می خورد و درباره ی تندیس غضنفر هم بیش از یک میلیارد تومان اعتبار از طرف فرمانداری برای میدان ورودی در نظر گرفته شده تا تکمیل و مجسمه ی خان در آن محل نصب گردد.

[[{"fid":"1746","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13.333333969116211px; line-height: 20.006305694580078px;","class":"media-element file-default"}}]]

سعید اسماعیلی، مسئول کمیسیون طرح و برنامه ریزی شهری

*در بودجه سال 93 بازگشایی چند خیابان جهت پیشرفت شهر و روان سازی ترافیک در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها خیابان دلگشا می باشد که هنوز هیچ اقدامی از طرف شهردار برای آغاز کار صورت نگرفته و خیابان جنت که قرار است به خیابان الفتح متصل گردد نیز در صورت فراهم شدن بودجه انجام می پذیرد.

عنوان رییس هیات ورزش های همگانی پیگیری های زیادی انجام داده ام اما مدیریت ورزش شهرستان همکاری نمی کند و طی جلسه ای که در شورا با وی داشتیم قرار شد که شهرداری چند پارک با وسایل در اختیار آن ها قرار دهد و مربی را نیز اداره ورزش و جوانان متقبل شود که این امر میسر نگردیده است.

* گروه 4 و 5 نفره در شورا اتفاق افتاده و نمی توانیم منکر آن شویم اما خب برخی اوقات مثل موضوع آرامستان همه متفق القول گفتیم که باید در همان مکانی که از قبل جانمایی شده احداث گردد.

مرتضی قدوسی، مسئول کمیسیون علمی پژوهشی

*قدوسی با ارائه ی نامه هایی از شهردار سابق برازجان به شورای تامین و بیان رخدادهای پیش آمده پیرامون تندیس غضنفرالسلطنه برازجانی به شرح آن ها پرداخت و اعلام کرد شهردار می خواست با این کار شورای تامین و فرماندار را در کار انجام شده قرار دهد.

*ما معتقدیم گروه 4 و 5 در شورا وجود ندارد و من هر رایی که داده ام استنباط شخصی ام بوده است و اگر کسی به تفرقه اعتقاد دارد نظر خودش است.

* مدیر رسانه ای چند روز پس از انتخاب شهردار با وی تماس می گیرد و می گوید آن چهار رای مخالف شما را ارتباطاتی داریم که می توانیم هماهنگ کنیم و در جایی دیگر وقتی یکی از افراد به پیش آن ها رفته و می گوید شهردار انتخاب شده و کمک کنید تا طرح های عمرانی خود را انجام دهد، مدیر همان رسانه جواب می دهد که شهردار باید با ما هماهنگ باشد و الا او را به چالش می کشانیم.

* امام جمعه برازجان در جلسه ای که در شورا داشتند گفتند اگر قرار باشد همه چیز به نظرسنجی گذاشته شود که چینی ها همیشه اول می شوند چون جمعیتشان بیشتر است و مگر قرار است ما برای هر موضوعی نظرسنجی کنیم پس برای چه انتخاب شده ایم؟

محمدتقی گرمسیری، مسئول کمیسیون عمران

* در شورای سوم مصوب شد که شهرداری اجازه دارد 50 درصد از پروانه ساخت را به کسانی که در بافت فرسوده برازجان منزل دارند، تخفیف دهد.

* تخلفات صورت گرفته در این شورا بی سابقه می باشد؛ نمونه اش مخلوط کردن مخلوط کردن گازوییل و روغن در بخش موتوری شهرداری که مقصر اصلیش شهردار است.

* موقع نصب تندیس شهید چمران گفتند که 25 میلیون تومان صرف ساخت این تندیس شده در حالی که تنها 2 میلیون تومان برای پایه ی آن هزینه شده و خود تندیس قبلا ساخته شده بود، من همان موقع و جلوی خبرنگاران چیزی نگفتم ولی در جلسه ی شورا به شهردار اعتراض کردم.

* در بودجه ی امسال آمده که 300 میلیون تومان برای ساخت تندیس شهید چمران اختصاص یابد در حالی که در شورای سوم این مبلغ مصوب شده و بودنش در بودجه ی امسال درست نیست.

* در شورای قبل علی رغم اختلافات وقتی مسئله ای پیش می آمد که به نفع مردم بود همه یک رای می شدند اما شورای چهارم مثل گودالی است که در آن افتاده ایم و نمی توانیم خارج شویم.

[[{"fid":"1744","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"style":"font-size: 13.333333969116211px; line-height: 20.006305694580078px;","class":"media-element file-default"}}]]

سیده خدیجه حسینی، مسئول کمیسیون برنامه و بودجه

* تعاملی با استان های جنوبی کشور انجام شده و قصد داریم شورایی ایجاد کنیم تا منافع استان های جنوبی را با جدیت دنبال کند.

* خدا را شاهد می گیرم که درخصوص انتخاب معاونین شهردار نه با من تماس گرفته شده و نه من با شهردار صحبتی کرده ام و نمی دانم انگ 5 نفر از کجا به من نسبت داده شده است.

* برخی می گویند که در میدان ورودی و محل تعیین شده برای نصب تندیس غضنفر کسی او را نمی بیند، اگر شورا از آقای قنبری که با هزینه 7 میلیارد تومان آنجا ترمینال زده حمایت کند، آن محل یکی از پر رفت و آمدترین مکان ها می گردد.

بهادر قائدی برازجانی، مسئول کمیسیون فرهنگی و اجتماعی

* ورزش همگانی در برازجان باید فصلی برگزار شود و در همین جا از هیات های ورزشی می خواهم که به این موضوع ورود کنند؛ همچنین ان جی اوها می توانند برای کنترل امور خود و تسهیل مسائلشان به کمیسیون فرهنگی مراجعه کنند.

* زمزمه هایی از استیضاح شهردار به گوش می رسد و به نظر می رسد برخی اعضای شورا که در تغییرات و عزل و نصب ها دست دارند، قصد داشتند با کنار زدن دو معاون آقایان نیکجو و ترک زاده را ناراضی کنند تا به جمع 4 نفر اضاف شده و بعد از ان برای انتخاب مجدد شهردار گروه 5 نفره ی خود را دوباره برقرار کنند؛ البته این حرف من به معنای موافقت با استیضاح شهردار نمی باشد.

هادی کفاش، مسئول کمیسیون امور حقوقی و قراردادها

* درخصوص مشکلات مردم و مناطقی که ملک آن ها در مسیر خیابان یا موارد اینچنینی قرار می گیرد؛ سابقا یک رویه ای در شهرداری اتخاذ شده بود که خلاف نص صریح قانون بود و این موارد باید در کمیسون املاک مطرح شده و با مردم تهاتر قراردادی صورت گیرد که این موضوع را درست کرده ایم.

* دیدگاه من درباره تندیس غضنفرالسلطنه با همکاران متفاوت بود و گفتم با توجه به این که تندیس قبلا در کنار کاروانسرا نصب شده بود و به شکل ناخوشایندی برداشته شد و شخصیت خان به نوعی در این قضیه مخدوش گردید نظر دادم که در راستای اعاده حیثیت این شخصیت بزرگ، تندیس بدوا در مکان سابقش که همان جلوی کاروانسرا می باشد، نصب گردد و همزمان میدان جدید شهر به نام ایشان نام گذاری گردد و هر وقت که میدان آماده بهره برداری و به عنوان قطب فرهنگی انتخاب شد، تندیس به آن محل منتقل گردد.

* پیرامون انتصابات شهرداری برازجان به ضرس قاطع و بدون هیچ گونه مسامحه و ملاحضه کاری و براساس تکلیف اعلام می نمایم که انتصابات در مسئولیت های کلیدی شهرداری اعم از عزل یا نصب و دیگر امورات و مقدرات شهر و شهرداری تحت نفوذ، سلطه و استیلای چند نفر از اعضای شورای شهر قرار دارد.

* تعدادی از مصوبات شورا بر خلاف نص صریح قانون با رای تنها 5 نفر صرفا جهت تامین منافع اشخاص خاص به تصویب رسیده که البته در فرمانداری محترم به عنوان مرجع تایید مصوبات نقض و مغایرت آن با قانون اعلام گردیده است.

* گزینه ی شهرداری 4 نفر اعضای شورا که رد شد و از افراد بومی شهر و دارای پیشینه حدود 23 سال شهرداری بود، به رغم ارائه ی برنامه مفصل در شورا مورد اقبال اعضا قرار نگرفت و ایشان بلافاصله با رای قاطع 11 نفر اعضای شورای شهر محمدشهر، دومین شهر بزرگ استان البرز به سمت شهرداری منصوب گردید و حالا ما می گوییم که او به درد شهر ما نمی خورد.

سخنان برخی شهروندان حاضر در نشست


* محمدجواد فخرایی، مورخ برازجانی، پس از صحبت های فراوان با ارایه مدرک در خصوص بزرگی و حماسه ی مبارزه با استعمار انگلیس گفت: اگر رییسعلی دلواری 43 روز جنگید میرزا محمدخان غضنفر السلطنه 14 سال مبارزه می کرد.
به گزارش فکرشهر، وی افزود: چرا رییسعلی دلواری از شیوخ بوشهر و دیگر شهرها فتوای مبارزه نگرفت و برای این کار به شیخ مجاهد برازجانی متوسل شد؟ چون می دانست که به جز شیخ برازجان کسی حاضر به دادن چنین فتوایی نیست.

* یکی ار افراد حاضر در جلسه اعلام کرد اعضای شورا ماهی 1.5 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند که این سخنان با واکنش سیده خدیجه حسینی همراه بود. حسینی گفت: همه ی شوراهای کشور حقوق می گیرند و ما کمتر از مصوبه شورا حقوق دریافت می نماییم که آن هم اگر مردم برازجان بخواهند که ما حقوق نداشته باشیم به دیده منت خواهیم پذیرفت.


* محمد آقایان حسینی: ما از منتقدان شورای قبل بودیم که نانچیکو درآورده و به یکدیگر تنگ پرتاب می کردند اما ظاهرا آن دوره بهتر بود چون یک رو بودند ولی در این دوره اعضای شورا در جلو و پشت سر حرف های متفاوتی می زنند و مثلثی که مانع نصب تندیس غضنفر در کنار کاروانسرا بود با وجود رای اعضای شورا، به مربع تبدیل شده است.

 

[[{"fid":"1745","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1747","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1748","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1749","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1750","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1751","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1752","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1753","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1754","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"1755","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":467,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر