يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ در راستای یک جابجایی در معاونت دانشگاه علوم پزشکی؛
فکرشهر: ولی همین امر لزوم توجه و دقت بیشتر مسوولین دشتستانی و به خصوص مردم این شهرستان را می طلبد تا مواظب باشند، «نکند به جای بیمارستان سابق و دولتی 17 شهریور برازجان، سازه ای ببینند که نباید!»...
کد خبر: ۲۶۱۹۳
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

فکرشهر: نرگس محمدزاده فرد*، در «ته مقاله» این شماره ی هفته نامه «به فکرشهر» در یادداشتی با عنوان «دشتستانی ها مواظب باشند!» نوشت:

\n\n

1. بلافاصله پس از سوختن بیمارستان 17 شهریور برازجان اخباری منتشر شد مبنی بر برنامه ریزی برخی فرصت طلبان و رانت خواران برای تصاحب زمین این بیمارستان!! خبری که توسط هیچ منبع موثقی تایید نشد و دکتر اقبالی ـ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ـ یک ماه پیش، در نشست با فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان دشتستان گفت: «در این زمین قطعا بیمارستانی دولتی احداث خواهد شد و اگر روز و روزگاری خواست این زمین استفاده ی دیگری شود، بدانید که من و رییس دانشگاه سر پست هایمان نیستیم.»

\n\n

2. بیمارستان 17 شهریور برازجان در آتش سوخت؛ یک مادر از بین رفت؛ صدا و سیما به تهیه ی یک گزارش کوتاه بسنده کرد، هیاهوها زود خوابید؛ نامه هایی رد و بدل شد و گفتند اعتباراتی می دهند که بیمارستان را از نو بسازند، ولی یک منبع معتبر و موثق به فکرشهر گفته که هنوز هیچ چیز قطعی نیست و مشخص نیست واقعا چقدر برای بازسازی بیمارستان سوخته ی برازجان تعلق گیرد و یا نامه ها به جایی برسد؛ هنوز هیچ اعتباری مصوب نشده و همه چیز در حد حرف و گفتمان است؛ ضمن این که قول های بازسازی هم برای 4 یا 5 سال آینده و بعد از تایید اعتبارات است که هنوز خبری از آن ها نیست؛ در همین حال، بیمارستان شهید گنجی برازجان جوابگوی نیاز بیماران و مردم شهرستان نیست و به گفته ی رییس بیمارستان، در مواقعی که تعداد بیماران زیاد شود، به بیمارستان صحرایی نیاز پیدا خواهیم کرد.

\n\n

3. سید سجاد اقبالی، پیش از این نیز پیرامون اشتباهات دولت قبل در بحث بهداشت و درمان استان شفاف سازی هایی انجام داده بود و حالا در خبرها آمده که قرار است وی از معاونت درمانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به معاونت آموزشی و دانشجویی منتقل شود. این خبر هر چند برای دانشجویان و در راستای باز شدن فضای سیاسی دانشگاه می تواند دلخوش کننده باشد ولی یک سوال را در خود نهفته دارد:
\n«تکلیف بیمارستان 17 شهریور برازجان و زمینش چه می شود؟»

\n\n

4. نمی توان در سیاست های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دخالت کرد و یا مانع این جابجایی شد، چرا که سیاست های دانشگاه بر این است! متاسفانه فعالیت هایی هم برای تغییر رییس دانشگاه از سوی برخی در حال شکل گرفتن است! ولی همین امر لزوم توجه و دقت بیشتر مسوولین دشتستانی و به خصوص مردم این شهرستان را می طلبد تا مواظب باشند، «نکند به جای بیمارستان سابق و دولتی 17 شهریور برازجان، سازه ای ببینند که نباید!»

\n\n

*مدیرمسوول هفته نامه «به فکرشهر»

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر