سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخشدارمرکزی گناوه گفت: دو روستای ساحلی مال قاید و مال خلیفه بخش مرکزی گناوه در فهرست روستاهای گردشگری کشور قرار دارند...
کد خبر: ۲۷۶
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: بخشدارمرکزی گناوه گفت: دو روستای ساحلی مال قاید و مال خلیفه بخش مرکزی گناوه در فهرست روستاهای گردشگری کشور قرار دارند.

به گزارش فکرشهر، اردلان امیرزاده در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این دو روستا در جوار شهر گناوه، دارای طبیعت بکر و سواحل صخره ای و ماسه ای زیبا هستند که در چندسال اخیر گردشگران و مسافران زیادی را از اقصی نقاط کشور به خود جذب کرده است.

وی اظهارکرد: در ایام تعطیلات نوروز گذشته بیش از یک میلیون گردشگر ومسافر نوروزی از سراسر کشور از این دو روستا دیدن کردند و برنامه های مفرح و جذابی دراین روستاها برای گردشگران به اجرا در آمد.

امیرزاده گفت: روستاهای این بخش بویژه مناطقی که بر ساحل زیبای خلیج فارس مشرف هستند از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر درایام نوروز برخوردارند.

وی طبیعت بکر و زیبا، صنایع دستی سنتی ازجمله قالی وگبه بافی، سواحل صخره ای زیبا و وجود بقاع متبرکه را از ظرفیت های بالای روستاهای این بخش عنوان کرد.

بخشدارمرکزی گناوه گفت: پیگیری برای اضافه شدن دیگر روستاهای بخش مرکزی گناوه از جمله شول، کمالی، قلعه حیدر و چاهک در فهرست روستاهای گردشگری کشور دردست اجراست.

امیر زاده افزود: در تعطیلات نوروز امسال برنامه های متنوع و جذابی برای مسافران و گردشگران در روستاهای گردشگری این شهرستان پیش بینی شده است.

وی گفت: برگزاری چهارمین دوره جشنواره سنتی ساخت مجسمه های شنی با حضور گردشگران و مسابقه قوی ترین مردان آهنین با شرکت بیش از200 ورزشکار از سراسر کشور در هفته نخست فروردین سال 93 در روستای ساحلی و گردشگری مال قاید از مهم ترین آنهاست.

در شهرستان 90 هزار نفری گناوه درشمال استان بوشهر حدود 40 روستای دارای سکنه وجود دارد. 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر