سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نشست هم اندیشی در خصوص برنامه های مداخله ای مدارس با نمایندگان ادارات آموزش و پرورش شهرستان دشتستان برگزار شد . \n\nمعاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: بخش مهمی از سلامت جامعه بر عهده دیگر نهادها می باشد و ما به تنهایی عهدار این مسئولیت مهم نیستیم.
کد خبر: ۲۸۱۰۸
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: نشست هم اندیشی در خصوص برنامه های مداخله ای مدارس با نمایندگان ادارات آموزش و پرورش شهرستان دشتستان برگزار شد . 

\n\n

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: بخش مهمی از سلامت جامعه بر عهده دیگر نهادها می باشد و ما به تنهایی عهدار این مسئولیت مهم نیستیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان ، مهندس دلخواه  گفت: دنش آموزان در هر کشوری به عنوان سرمایه های انسانی آن جامعه به شمار میروند که سلامت جسم و روح آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، بدین منظور وزارت بهداشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش برنامه های مداخله ای در مدارس برای پیشبرد اهداف سلامت انجام داده اند.

\n\n

\n\n

این مقام مسئول افزود: برنامه های مشترک حوزه بهداشت ودرمان و آموزش وپرورش در رابطه با برنامه مکمل یاری دختران  با قرص آهن (فرفولیک) و ویتامین (د) و همچنین بیماریابی پدیکلوزیس می باشد.

\n\n

 کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه ستاد شهرستان ،حمیرا دهقانی ضمن بیان مطالبی درخصوص کم خونی فقر آهن وکمبود ویتامین (د) خصوصا در دختران نوجوان ،مشکلات  موجود در نحوه اجرای برنامه  را نیز بیان نمود.

\n\n

وی در ادامه  گفت: این  برنامه امسال نیزاز18مهرماه درسراسرشهرستان دشتستان همزمان شروع میشود که 16قرص آهن در طی چهار ماه به هر دانش آموز داده ومصرف میشود وهمچنین قرص ویتامین (د)همزمان بمدت 9ماه ازمهرماه تا خرداد سال آینده ، که هر دانش آموز 9 قرص ویتامین D باید مصرف نمایند.

\n\n

در ادامه کارشناس مسئول واحد بهداشت مدارس و جوانان ،زهره چمنکار در خصوص  نحوه اجرای برنامه بیماریابی پدیکلوزیس و  اجرای طرح ضربت پدیکلوزیس در اوایل آبان ماه در سراسر استان خبر داد.

\n\n

سپس کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای ،خانم سبحانی از نمایندگان ادارات آموزش و پرورش شهرستان خواست تا جلسه آموزشی مدیران و مربیان  جهت تشکیل کارگروه در مدارسی که شیر توزیع میشود ،انجام شود.

\n\n

در این جلسه مقرر شد در هربخش و منطقه آموزش و پرورش در سطح شهرستان یک مدرسه جهت برگزاری جشن شیر مدارس همزمان با توزیع اولین شیر در سطح شهرستان معرفی گردد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر