سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس پلیس فتای استان بوشهر از کشف بیش از 97 درصد جرایم اینترنتی در سال جاری خبر داد...
کد خبر: ۲۹۶۸
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: رئیس پلیس فتای استان بوشهر از کشف بیش از 97 درصد جرایم اینترنتی در سال جاری خبر داد.

به گزارش فکرشهر، داریوش پورسعید در نشست فرماندهان انتظامی بوشهر اظهارداشت: پلیس فتای استان بوشهر طی عملیات‌های گوناگون و تلاش‌های گسترده شبانه‌روزی از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به کشف 44/97 درصد جرائم فضای مجازی شد.

وی افزود: در این راستا 23 نفر مرد و یک نفر زن دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

این مقام انتظامی برداشت غیرمجاز از حساب افراد، نشر اکاذیب و کلاهبرداری اینترنتی را از جمله جرائم اصلی به وقوع پیوسته در استان ذکر کرد و اظهار داشت: کسب منافع مالی، سرگرمی و کنجکاوی، انتقام‌جویی و مقاصد ضد اخلاقی از مهم‌ترین انگیزه‌های متهمان در انجام جرایم اینترنتی در استان بوده است.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر مهم‌ترین کشف را مربوط به شناسایی و دستگیری عامل انتشار شایعه خفاش شب در بوشهر عنوان کرد و گفت: کارشناسان پلیس فتای استان بوشهر در راستای انتشار شایعه خبر خفاش شب بوشهر در شبکه‌های اجتماعی موبایلی و شبکه اجتماعی فیسبوک بلافاصله تیم تحقیقاتی را تشکیل داده و وارد عمل شدند.

پورسعید افزود: با توجه به حساسیت موضوع و توجه ویژه پلیس به احساس امنیت در روحیه مردم خوشبختانه بلافاصله عامل انتشار شایعه شناسایی و پس از تکمیل پرونده و مستندات موجود به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی در ادامه اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی خانواده‌ها را در راستای پیشگیری از جرایم رایانه‌ای و آسیب‌های فضای مجازی مهم دانست و تصریح کرد: این پلیس از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد زیادی کتابچه و لوح فشرده در بین دانشجویان، دانش‌آموزان، کارمندان ادارات و شهروندان بوشهری توزیع کرده است.

پورسعید آموزش‌های عمومی و همگانی و بالابردن سواد رایانه‌ای مردم را مهم‌ترین گام در پیشگیری از جرائم رایانه‌ای عنوان کرد و گفت: قطعاً مردم با افزایش دانش اینترنتی، کلاهبرداران فضای سایبری را ناکام خواهند گذاشت.

این مقام انتظامی در ادامه به تهدیدات و خطرات فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌استانی‌های گرامی هرگز به ایمیل‌هایی با عناوین شرکت در قرعه‌کشی، برنده شدن در مزایده یا مسابقه، خرید اقلام کمیاب، انواع کمک‌های مالی، مشارکت در سودهای معاملاتی مختلف و ... اطمینان نکنند و هیچ مبلغی را به حساب اشخاص ناشناس واریز نکنند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان با معرفی سایت www.cyberpolic.ir از بوشهری‌ها خواست در جهت ارتقای سطح دانش فنی و رشد آگاهی‌های خود در حوزه شناخت سایبری از مطالب و موضوعات آموزشی سایت پلیس فتا بهره‌مند شوند.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر