شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۳۰۸
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: دهیاران اشتغال مردم روستا را از اولویت های خود قرار داده و ظرفیت ها برای ایجاد فرصت های شغلی در روستاها را شناسایی و به دفتر روستایی استانداری معرفی کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی توسعه و اشتغال روستایی بخش های مرکزی و آبپخش دشتستان افزود: دهیاران ظرفیت های ویژه و منحصربه فرد روستای خود را کارشناسانه شناسایی کرده و با دلیل و مدرک و بر اساس توانمندی مردم معرفی و پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: این کار باید به گونه ای باشد که باعث اتلاف سرمایه و بدهکار شدن بیشتر مردم نشود و همه جوانب کار سنجیده شود.

سالاری با اشاره به لزوم توجه به بحث اشتغال افزود: ما در روستا اگر آب، برق، تلفن، اینترنت و امکانات خوب داشته باشیم اما مردم آن بیکار باشند این امکانات باعث آرامش و زندگی خوب و مطلوب نخواهد شد به همین دلیل موفق نبوده ایم .

استاندار بوشهر ادامه داد: اگر بحث اشتغال را هم در کنار تمام این امکانات فراهم کنیم توانسته ایم بسیار موفق تر از گذشته باشیم. 

وی ضمن برشمردن اقدامات دولت تدبیر و امید در استان بوشهر اظهار داشت: در مدت خدمات این دولت کارهای خوب و موثری درروستاها از جمله اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی امید روستاها، احداث زمین های ورزشی، بوستانهای امید، گازرسانی، توسعه خانه های بهداشت انجام شده است.

سالاری بیان کرد: طرح ارتقا سطح علمی دانش آموزان و کارهای غیرعمرانی فرهنگی یا طرح های امید اجتماعی که در روستاها آغاز شده است با هدف تربیت نسلی کارآمد، تحصیلکرده و مدیر اگر ادامه یابد از بسیاری از کارهای عمرانی باارزش تر است.

استاندار بوشهر اظهارکرد: تا پایان شهریور ماه همه روستاها دارای اینترنت پرسرعت خواهند بود و چند ماه آینده مشکل برق تمام روستاها تا حد امکان برطرف خواهد شد.

سالاری اضافه کرد: هم اکنون 10پروژه بزرگراهی در استان در دست اجراست که چهار طرح آن در دشتستان است، در حوزه درمان افزایش تخت های بیمارستانی را از زیر 900 به بیش از یکهزار تخت رساندیم.

وی یکی از مشکلات استان بوشهر را موضوع آب عنوان کرد و افزود: همچنین 330هزار مترمکعب آب از استانهای همجوار و منابع آبی استان تهیه می شود که با وارد مدارشدن آب شیرین کن ها 110هزار مترمکعب به آن اضافه خواهد شد، طوریکه در سال آینده مشکلات کمتری در زمینه آب خواهیم داشت.

سالاری ادامه داد: برای رفع برخی از مشکلات شبکه و سایر موارد تامین آب 400میلیارد ریال بتازگی برای استان مصوب شده که 140میلیارد ریال آن را به دشتستان اختصاص خواهیم داد.

وی ضمن اظهار امیدواری از افزایش اعتبارات سال آینده استان گفت: در لایحه برنامه ششم اتفاقات خوبی افتاده و با افزایش سهم 2درصدی نفت به 3 درصد و افزایش سهم استانهای نفت خیز از اعتبارات دولتی به آینده امیدوار هستیم.

استاندار بوشهراز همه مردم استان بوشهر برای شرکت پرشور در راهپیمایی یوم الله 22بهمن دعوت کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر