دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۵۸۳
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت برای جبران بخشی از خسارت بارندگی سیل‌آسا در چهار استان فارس، بوشهر، کرمان و هرمزگان کمک می‌کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمود حجتی چهارشنبه‌شب در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در بخش کشاورزی است و به عنوان قطب برخی از محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تولید بخش قابل توجهی از میگوی کشور در استان بوشهر بیان کرد: این استان در عرصه صید و صیادی پیشتاز است و طرح‌های آبزی پروری استان بوشهر در این سفر بازدید و بررسی می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اراضی نخلستانی آب‌پخش اضافه کرد: تلاش می‌شود که این طرح به صورت برنامه‌ریزی‌شده تکمیل شود.

وی ادامه داد: با تلاش استاندار بوشهر طرح توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار و تغییر شیوه آبیاری در اراضی نخلستان‌های استان بوشهر حدود یکسال پیش کلید خورد و شاهد اقدامات خوبی در این زمینه هستیم.

حجتی از اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی نخلستان‌های دیگر نقاط استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در نشست‌هایی که با کشاورزان و صیادان داریم، مشکلات را بررسی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه سیل به زیرساخت‌های برخی از استان‌ها خسارت‌هایی را وارد کرده است، ادامه داد: حل مشکلات خسارت دیدگان از سیل را با جدیت در دستور کار داریم و دولت نیر برای التیام دردهای خسارت‌دیدگان کمک می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی از تخصیص پنج میلیارد ریال برای استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و هرمزگان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۰ میلیارد تومان برای این چهار استان که بیشترین حادثه را دیده‌اند هزینه خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر