يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۲۷۰۲
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: تمکین در مقابل تصمیم‌گیری شورای نگهبان برای همه نامزدهای انتخابات ضروری است و با توجه به این که شورای نگهبان یک تشکیلات قانونی است،کسی حق ندارد در مصاحبه‌ها، نطق‌ها و رسانه‌ها به این شورا توهین و یا زمینه تضعیف آن را فراهم سازد.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر برازجان با گرامی‌داشت سال‌روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: از جمله برکات و دست‌آوردهای انقلاب اسلامی تشکیل سپاه پاسداران با تدبیر حکیمانه رهبر کبیر انقلاب بوده است.

وی افزود: این نیروی مردمی توانسته با صلابت مثال‌زدنی در برابر قدرت‌های زورگو برای دفاع از انقلاب اسلامی ایستادگی کند که اوج فداکاری‌های آنها در دوران هشت ساله دفاع مقدس مشهود است.

امام جمعه شهر برازجان تصریح کرد: راه‌ندازی و سازماندهی بسیج مردمی، کمک به پیشبرد طرح‌های عمرانی و سازندگی کشور، حمایت‌ها از ملت‌های مظلوم و مقاوم، تحکیم زیرساخت‌های دفاعی و نظامی در مقابله با دشمنان جلوه‌هایی از کارکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سال‌روز تشکیل انقلاب فرهنگی یادآور شد: در نظام اسلامی مهمترین دغدغه، نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و انقلابی است که باید در سطوح مختلف و علی‌الخصوص در مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها به عنوان یک اصل و نه یک حاشیه فوق‌برنامه‌ای به آن نگریسته شود.

مصلح با اعلام این که شورای نگهبان بر اساس قانون، موظف به تشخیص صلاحیت نامزدها برای ورود به عرصه انتخابات است، تاکید کرد: تمکین در مقابل تصمیم‌گیری شورای نگهبان برای همه نامزدهای انتخابات ضروری است و با توجه به این که شورای نگهبان یک تشکیلات قانونی است،کسی حق ندارد در مصاحبه‌ها، نطق‌ها و رسانه‌ها به این شورا توهین و یا زمینه تضعیف آن را فراهم سازد.  

وی با بیان این که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید در همه شرایط مصالح نظام را در نظر بگیرند، گفت: داشتن قصد خدمت به مردم به جای قدرت‌طلبی ، پرهیز از تخریب یکدیگر با ارائه آمارهای بی‌اساس و نادیده گرفتن ارزش‌ های انقلاب در تبلیغات، پرهیز از وعده‌های دروغین، خدشه‌دار کردن وحدت ملی و پرهیز از تبلیغات و سخنان اختلاف‌انگیز با توجه به منویات رهبری در این زمینه باید مورد توجه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نباید از جاده‌ی انصاف خارج شوند و برای اثبات خود دیگران را نفی کنند که این شرایط سبب ایجاد فضای کدورت و دشمنی در جامعه با تخریب اذهان عمومی می‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با فرماندهان ارتش گفت: اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و لزوم فعالیت جدی مسوولان کشور، تمرکز دشمن بر روی ضربه اقتصادی به ملت ایران و جایگاه مهم انتخابات و لزوم برگزاری انتخابات سالم و امن عمده‌ترین مباحثی بود که مقام معظم رهبری به آن پرداخته است.

مصلح یادآور شد: اگر شخصی از تهدید آمریکا می‌ترسد باید بداند که حقی ندارد که از جانب ملت شجاع و حاضر در صحنه ایران بترسد که این بیان مقام معظم رهبری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر