شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۴۰۸
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۳

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از اجرای طرح‌های مدون فرهنگی در مراکز بهداشتی و درمانی دشتستان خبر داد.

حسین دارابی

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسین دارابی ظهر چهارشنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعات مهم مذهبی، فرهنگی و ارزشی در کشور است که  در دین مبین اسلام جایگاهی والا و ویژه دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فرهنگ‌سازی شود، افزود: فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه وظیفه همگانی است و وظیفه شرعی همه ما است که در اجرای هر چه بهتر و کامل تر این فریضه دینی سهیم باشیم.

دارابی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از آموزه‌های دین مبین اسلام به شمار می‌رود و در قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین( سلام ا... علیه) نیز همواره بر رعایت این اصل انسان ساز تاکید فراوان شده است

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شبکه بهداشت دشتستان اظهار داشت: شناسایی مصادیق معروف و مصادیق نهی از منکر و همچنین اجرای طرح‌های مدون فرهنگی در راستای گسترش فریضتین و تلاش برای اصلاح رفتار افراد که شئونات اسلامی و اخلاقی را رعایت نمی‌کنند با رعایت موارد تذکر لسانی، اخطار کتبی، معرفی به واحد تخلفات و حراست از وظایف اعضای این شورا است.

جلال بجلی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان، شبکه بهداشت با انجام برنامه‌های فرهنگی سعی در اجرا کردن مصادیق امر به معروف و نهی از منکر داشته است و قرائت یک جزء از قران کریم در هر صبح و تجهیز و نمارخانه شبکه و مراکز خدمات جامع سلامت در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: طرح انطباق با رعایت حریم زن و مرد برای ارائه خدمات بهداشتی به مردم نیز در تمامی مراکز اجرا شده است و تکریم ارباب رجوع در اولویت کاری شبکه است و در جلساتی که با کارکنان شبکه برگزار  شده است، تمامی موارد امر به معروف و نهی از منکر ارائه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر