پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کارشناس هواشناسی خبر داد:
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دمای هوای استان بوشهر در روزهای آینده خبر داد و گفت: دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر از ۵۰ درجه فراتر می‌رود...
کد خبر: ۳۴۹۱۱
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دمای هوای استان بوشهر در روزهای آینده خبر داد و گفت: دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر از ۵۰ درجه فراتر می‌رود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی اظهار داشت:‌ با استقرار الگوی تابستانه شاهد افزایش گرما در سطح استان بوشهر خواهیم بود و روند افزایشی دما طی روزهای آینده ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: با استقرار وضعیت پرفشار جنب حاره‌ای و فروکش کردن جریانات شمالی شاهد هوایی راکد در کشور و استان هستیم که در پی آن روند افزایشی دما ادامه خواهد یافت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر به مهر گفت: در روزهای آینده دمای هوا در مناطق غیر ساحلی به‌ویژه در شهرستان‌های دشتستان و دشتی به ۵۱ درجه سانتیگراد برسد که بیشترین دما مربوط به ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه است.

وی ادامه داد: پیش از ظهر امروز دمای هوا در بوشهر ۴۱ و برازجان ۴۵ درجه گزارش شد و در بعد از ظهر نیز دمای هوا در این دو شهر به ترتیب به ۴۵ و ۵۰ درجه سانتیگراد رسید.

مساعدی خاطرنشان کرد: کمترین دمای هوا در ۲۴ ساعت گذشته از شهر جم به میزان ۲۶ و بیشترین دما از برازجان به میزان ۵۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده که گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در این مدت ارتفاع موج دریا در خلیج فارس نیز ۳۰ تا ۹۰ پیش بینی شده که در قسمت های جنوبی استان گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: فردا زمان مد اول دریا ساعت سه و ۴۸ بامداد، جزر اول دریا ساعت ۹ و شش دقیقه بامداد، مد دوم ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه و جزر دوم دریا ساعت ۲۱ و ۱۸ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر