دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر گفت: کاهش شنوایی و آسم شایع‌ترین بیماری‌های شغلی در پارس جنوبی است.به گزارش فکرشهر، مهرداد حسین‌زاده صبح امروز در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی صنعت نفت استان اظهار داشت: بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر علاوه بر خدمات‌رسانی به کارکنان و خانواده‌های آنان، خدمات بسیار ارزشمندی را نیز به ساکنان بومی استان ارائه کرده است.وی افزود: افزایش سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در این مجموعه مورد تاکید قرار دارد و امیدواریم در این حوزه به اهداف مورد نظر برسیم.
کد خبر: ۳۵۵۵
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۳

فکرشهر: رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر گفت: کاهش شنوایی و آسم شایع‌ترین بیماری‌های شغلی در پارس جنوبی است.

به گزارش فکرشهر، مهرداد حسین‌زاده صبح امروز در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی صنعت نفت استان اظهار داشت: بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر علاوه بر خدمات‌رسانی به کارکنان و خانواده‌های آنان، خدمات بسیار ارزشمندی را نیز به ساکنان بومی استان ارائه کرده است.

وی افزود: افزایش سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در این مجموعه مورد تاکید قرار دارد و امیدواریم در این حوزه به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال جاری 10 هزار و 400 نفر از کارکنان رسمی و پیمانکار شاغل در مناطق پارس جنوبی و جم و همچنین 3 هزار و 800 نفر از خانواده‌های ساکن در شهرک‌های مسکونی تحت معاینات پزشکی و آزمایشات غربالگری قرار گرفتند.

حسین‌زاده تصریح کرد: پوشش این معاینات حدود 80 درصد گزارش شده و روز به روز حجم و کیفیت خدمات رشد داشته است.

وی گفت: اضافه وزن و چاقی با شیوع تقریبی 60 درصد شایعترین اختلال مشاهده شده در این معاینات است و همچنین شیوع چربی خون بالا (دیس لیپیدمی) 32 درصد و پرفشاری خون 5 درصد گزارش شده است.

این مسئول یادآور شد: موارد فوق همگی به عنوان فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی و عروقی شناخته می‌شوند که با تغییر سبک زندگی، ورزش و رعایت رژیم غذایی کم چرب و کم کالری به‌خوبی قابل درمان است.

حسین‌زاده تاکید کرد: از شایع‌ترین بیماری‌های شغلی منطقه نیز می‌توان به ترتیب به کاهش شنوایی، آسم و درماتیت (التهاب پوستی) اشاره کرد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر از ارائه خدمات تخصصی بهداشتی درمانی در 27 مرکز سلامت کار خبر داد و افزود: واحد سلامت کار پزشکی خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر با دارا بودن چهار مرکز طب صنعتی و 19 مرکز بهداشتی درمانی و چهار مرکز پزشکی خانواده، مسئولیت ارائه خدمات سلامت کار و پزشکی خانواده به 23 شرکت وابسته به نفت و گاز و پتروشیمی را عهده‌دار است.
منبع: فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر