پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۳۵۵
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر گفت: صید میگو در آب‌های استان بوشهر ۵۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عباس آهنگرمقدم اظهار داشت: صید میگو در آب‌های استان بوشهر از پنجم مردادماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد که شاهد افزایش میزان صید توسط صیادان استان هستیم.

وی به صید میگو توسط هشت هزار صیاد و با استفاده از ۴۸۰ قابق و ۴۹۰ لنج صیادی اشاره کرد و ادامه داد: صیادان از جنوب استان تا سواحل دیلم در شمال استان مشغول به صید هستند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر به صید هزار و هشت تن میگو در آب‌های استان طی ۱۶ روز ابتدایی صید اشاره کرد و افزود: سال گذشته طی ۱۶ روز ابتدایی صید در آب‌های استان ۶۴۱ تن میگو صید شده بود.

وی میزان افزایش صید در سال جاری از ۵۷ درصد عنوان کرد و ادامه داد: بهترین نوع میگوی آب‌های خلیج فارس میگوی صورتی یا ببری سبز است که بخش عمده میگوهای صید شده از این نوع میگوها هستند.

آهنگرمقدم با اشاره به اینکه مجوز هر سفر دریایی برای صید میگو برای قایق‌ها تا دو روز و لنج‌ها تا شش روز صادر می‌شود بیان کرد: هر سال صید میگو به مدت یک ماه تا ۴۵ روز انجام می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: پس از انجام گشت‌های تحقیقاتی، زمان پایان صید میگو در آب های استان اعلام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر