يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۶۲۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی مناسب فرهنگ ازدواج آسان در جامعه ترویج شود، گفت: در این زمینه مسئولان یاری‌گر جوانان باشند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر به روز جهانی مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: بازسازی، ساخت و تعمیر مساجد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید مشارکت لازم صورت گیرد.

وی خواستار اجرای برنامه‌های متنوع برای جذب افراد به مساجد شد و ادامه داد: برپایی اقامه نمازهای جماعت و مراسم‌های گوناگون باید در دستور کار بانیان مساجد قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر همچنین بر لزوم ایجاد شرایط ازدواج برای جوانان تاکید کرد و افزود: فرهنگ ازدواج آسان در جامعه ترویج شود تا خانواده‌ها با بحران و مشکلات مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه نبود تناسب بین زوجین و بی‌دقتی در ازدواج عامل بسیاری از طلاق‌ها است، تصریح کرد: این مسائل و تفاهم بین زوجین باید قبل از انتخاب همسر باید در دستور کار قرار گیرد.

صفایی بوشهری توجه به اقتصاد اسلامی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: قناعت یکی از نشانه‌های عزتمندی انسان است که باعث رشد و پیشرفت انسان در همه عرصه‌های زندگی می‌شود.

وی با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد، بیان کرد: ایران در این روز بر اساس آراء واقعی مردم می‌خواست نفت را ملی و کشور مستقل کند که آمریکا این موضوع را بر نمی‌تابد و برخی مسئولان آن زمان ایران با آمریکا همراه و هم‌فکر بودند و علیه این حرکت سیاسی استقلال‌طلبانه کودتا می‌کنند که ماهیت آمریکا و غرب از این حرکت شناخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه آمریکا دنبال ذلت ملت‌ها است چراکه اگر اهداف غرب و آمریکا محقق نشود تمام ترفندها بکار می‌گیرد، افزود: آمریکا نماد غرب‌گرایی است و هیچ‌گاه نباید به امریکا اعتماد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان ایران اسلامی تلاش کنند با عزت در تمام مراحل با غرب و آمریکا برخورد کنند تصریح کرد: سیاست‌مداران و مسئولان ایران اسلامی در مقابل ترفندهای آمریکا و غرب هوشیار باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر