شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست شوراهای حل اختلاف شهرستان دشتستان و مسئولین مطرح شد:
فکرشهر: نشست شوراهای حل اختلاف شهرستان دشتستان با حضور فرماندار، نماینده مردم در مجلس، رئیس دادگستری و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان در فرمانداری دشتستان برگزار گردید...
کد خبر: ۳۷۴۶
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: نشست شوراهای حل اختلاف شهرستان دشتستان با حضور فرماندار دشتستان، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس دادگستری شهرستان دشتستان و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان در فرمانداری دشتستان برگزار گردید.

دشتستان در همه شاخص های امنیتی شرایط مطلوبی دارد

به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه امنیت در این شهرستان اظهار داشت: دشتستان بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر است که با تلاش همه دست‌اندرکاران شاهد امنیت خوبی در این شهرستان هستیم.

ارسلان زارع به نقش بسیار مهم عوامل انسانی در توسعه امنیت و آرامش اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: افراد متعهد و اثرگذار نقش بسیار مهمی در توسعه امنیت و آرامش در سطح جامعه دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازهای توسعه، امنیت و آرامش در جامعه است، ادامه داد: همه مسئولان باید در زمینه بهبود وضعیت امنیتی تلاش کنند و تلاش کنیم تا به امنیت پایدار دست یابیم.

فرماندار شهرستان دشتستان ادامه داد: گام‌های بسیار مهمی برای توسعه شهرستان دشتستان در ابعاد مختلف صورت گرفته است و با برنامه‌ریزی مطلوب و همکاری و تعامل و همراهی همه دستگاه‌ها به این مهم دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به مطلوب‌بودن شاخص‌های امنیتی در شهرستان دشتستان، تصریح کرد: برای ایجاد این شرایط دستگاه‌های ذیربط و افراد متعهد و عوامل اثرگذار نقش بسیار مهمی داشته‌اند.

اکیپ ویژه صلح و سازش در شهرستان دشتستان تشکیل شده است

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان نیز در این جلسه گفت: اکیپ ویژه صلح و سازش در شهرستان دشتستان تشکیل شده است.

 مسلم ذاکری اظهار داشت: گام‌های بسیار مهمی در توسعه امنیت در شهرستان دشتستان برداشته شده است و هم‌اکنون شاهد امنیت بسیار خوبی در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به بهبود شاخص‌های امنیتی شهرستان دشتستان، ادامه داد: شوراهای حل اختلاف نقش بسیار مهمی در صلح و سازش بین افراد دارند و بسیاری از پرونده‌های ورودی به این شعب با سازش همراه می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان اضافه کرد: در حالی که در سطح کشور 32 درصد پرونده‌ها ورودی به شوراهای حل اختلاف منجر به سازش می‌شود ولی در شهرستان دشتستان این میزان 52 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه باید توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح شهرستان شاهد افزایش امنیت و آرامش در جامعه و همچنین قطع منازعات باشیم، تصریح کرد: اکیپ ویژه صلح و سازش در شهرستان دشتستان تشکیل شده است.

ذاکری با اشاره به اینکه این اکیپ در تلاش برای صلح و سازش و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه و بررسی راهکارهای کاهش احتلافات است، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته پرونده‌های مهمی به صلح و ارامش انجامیده است.

وی با اشاره به آزادی سه تن از زندانیان شهرستان دشتستان با تلاش‌های صورت گرفته برای صلح و سازش بین طرفیت، تاکید کرد: در شوراهای حل اختلاف شهرستان دشتستان حدود یک‌صد نفر مشغول به فعالیت هستند.

تلاش مجلس برای واگذاری بخشی از وظایف دستگاه قضایی به بخش خصوصی

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین از تلاش مجلس برای واگذاری بخشی از وظایف دستگاه قضایی به بخش خصوصی خبر داد.

 حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد ادامه داد: شوراهای حل اختلاف نقش بسیار مهمی در کاهش اتلاف مردم در رسیدگی به شکایات و توسعه صلح و سازش در جامعه دارند.

وی به جایگاه مردمی و ممتاز شوراهای حل اختلاف در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های شوراهای‌ حل اختلاف باعث افزایش امنیت و رضایت‌مندی مردم در فعالیت‌های قضائی شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آماده شدن طرحی در مجلس برای الزام بنگاه‌های معاملاتی به استفاده از حقوق‌دان نیز گفت: در صورت تصویب این طرح باید یک کارشناس حقوقی در بنگاه‌های معاملاتی فعالیت داشته باشد.

لزوم تلاش برای توسعه صلح و آرامش در جامعه

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصویب این طرح یک حقوقدان بر معاملات املاکی نظارت خواهد داشت و املاکی صلاحیت دارند که توسط مشاور حقوقی مورد تائید قرار گرفته و امضا شده باشد.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد در ادامه بر لزوم تلاش برای توسعه صلح و آرامش در جامعه تاکید کرد و گفت: بزرگان و معتمدین باید برای توسعه صلح و آرامش در ججامعه تلاش کنند و سازش به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا بررسی ریشه‌ای مشکلات و معضلات اجتماعی برای رفع این مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

لازم به ذکر است که در این ائین پس بررسی مشکلات اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان دشتستان، برخی از فعالان عرصه صلح و سازش دعاوی تجلیل شدند.

 

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر