يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۷۸۰۱
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵

فکرشهر: در آئینی با حضور مسئولان شهرستان بوشهر، شهردار عالی‌شهر تودیع و معارفه شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، امام جمعه عالی‌شهر ظهر چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه شهردار عالی‌شهر اظهار داشت: فرصت خدمت‌گذاری به مردم در نظام جمهوری اسلامی از بالاترین ارزش‌ها است.

‌حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی متکی به مردم است و مبنای آن اسلامی است و این دو رکن در جمهوری اسلامی مسئولیت مسئولان و کارگزاران نظام را سنگین‌تر کرده است.

وی ادامه داد: وقتی که کسی برای ارائه خدمت وارد عمل می‌شود باید برای خدا کار کند و اگر نمی‌تواند خدمتی را به مردم ارائه کند وارد این عرصه نشود و اگر مسئولیتی را پذیرفت و در میانه کار متوجه شد که نمی‌تواند خدمتی کند باید استعفا بدهد و برود.

امام جمعه عالی‌شهر خطاب به اعضای شورای شهر و شهردار جدید عالی‌شهر گفت: در مقابل خون شهدا مسئول هستید و باید مسئولیتی را که بر عهده دارید به بهترین نحو انجام دهید.

با نقطه مطلوب فاصله داریم

وی تصریح کرد: یکی از اصول شهرداری در تراز نظام جمهوری اسلامی تامین رفاه و آسایش مردم برای گسترش امنیت، معنویت، عدالت و رفاه مردم است.

هاشمی با تقدیر از شهردار سابق عالی شهر و خدمات ارائه شده در این شهر، خاطرنشان کرد: تحول خوبی در سطح شهر از نظر مبلمان شهری ایجاد شده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی بیان کرد: هر جایی که امتیاز و پول و منافعی باشد احتمال لغزش نیز وجود دارد چرا که منفعت‌طلب‌ها نیز آنجا حضور می‌یابند و در اینجا تقوا، پاکدستی و تلاش مضاعف برای مقابله با منفعت‌طلب‌ها ضروری است.

امام جمعه عالی‌شهر تاکید کرد: حضرت امام حسین(ع) شهید شد چون اهل مدارا با منفعت‌طلبان نبود و دنبال منافع شخصی، معامله و لابی‌گری نبود. برگزاری این مراسم معارفه در ماه محرم مسئولیت شهردار را سنگین‌تر می‌کند.

عالی‌شهر مورد بی مهری قرار گرفت

وی با بیان اینکه توسعه عالی‌شهر متناسب با جمعیت و ظرفیت‌های ان محقق نشده است، ادامه داد: مردم از شهردار جدید انتظار دارند که با ارائه برنامه‌های کوتاه‌مدت و درازمدت زمینه را برای بهبود وضعیت شهر و ارائه خدمات بهتر فراهم سازد.

هاشمی با بیان اینکه مسئولان باید مردم را به آینده عالی‌شهر امیدوارتر کنند، افزود: عالی‌شهر مورد بی مهری قرار گرفته است و تاکنون به آنچه مستحق بوده، نرسیده است.

وی اضافه کرد: از قدیم گفته‌اند که عالی‌شهر سرریز جمعیت بوشهر است؛ پس باید هرچه امکانات که در بوشهر وجود دارد در عالی شهر نیز فراهم شود تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

امام جمعه عالی‌شهر بیان کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا بهترین خدمات را به جامعه ارائه کنیم و همه کارها در سایه رعایت قانون و اخلاق انجام شود.

تشریح خدمات ارائه‌شده در عالی‌شهر

شهردار سابق عالی‌شهر نیز در این آئین اظهار داشت: روزی که شهرداری عالی‌شهر را تحویل گرفتم حتی یک صندلی هم برای نشستن نداشت و امروز به توفیقات خوبی در توسعه شهرداری عالی‌شهر دست یافته‌ایم.

بشیر احمدی به راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری و شهرسازی عالی‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: در حالی که در بسیاری از شهرداری‌های کشور حقوق کارکنان و کارگران ماه‌ها عقب افتاده است ولی در شهرداری عالی‌شهر پرداخت حقوق‌ها به‌روز است.

وی از وصول بیش از ۱۰ میلیارد تومان عوارض شهرداری خبر داد و اضافه کرد: سازمان ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری عالی‌شهر را افتتاح کردیم و سه زمین چمن مصنوعی در سطح شهر افتتاح شد.

شهردار سابق عالی‌شهر از اجرای طرح بیمه شهروندی خبر داد و افزود: کمیسیون‌های مختلف را در شهرداری تشکیل دادیم و فعال کردیم.

وی همچنین از استقرار ماشین‌آلات سبک و سنگین در شهرداری عالی‌شهر خبر داد و گفت: تعرفه‌های شهرداری عالی‌شهر به روز شده است و چارت سازمانی را نیز تشکیل دادیم.

رفع مشکلات شهری

شهردار جدید عالی‌شهر نیز در این آئین اظهار داشت:‌ علی‌رغم کارهای خوبی که در عالی‌شهر صورت گرفته است، ولی هنوز هم در سطح شهر شاهد مشکلات و کمبودهای بسیار زیادی هستیم.

مهدی قائدی اضافه کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب در مناطقی از شهر که دارای تمرکز جمعیتی بیشتری هستند، خدمات بهتر و بیشتری ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از نقاط شهر عالی‌شهر رنگ پیری به خود گرفته است، ادامه داد: بخش زیادی از فضای سبز شهری خشک شده است که نیاز به احیاء دارد.

شهردار جدید عالی‌شهر با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل شهری نیز با بحران روبرو است از تلاش برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات بهداشتی در سطح شهر نیز تلاش ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی از آمادگی برای استفاده از نظرات اقشار مختلف مردم خبر داد و بیان کرد: از ظرفیت نخبگان و متخصصین و نظر مردم برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خود بهره خواهیم گرفت.

در این آئین ضمن تقدیر از خدمات بشیر احمدی شهردار سابق، مهدی قائدی به عنوان شهردار جدید عالی‌شهر معارفه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر