يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: وضعیت آب شرب استان بوشهر با توجه به  محدودیت منابع آبی و فصل گرما بسیار بحرانی  و به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است. به گزارش فکرشهر،دکترمصطفی سالاری در نشست مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه اتحاد و وفاق بین مسئولان دستگاههای اجرایی سبب کاهش بحران در بخش آب شرب و کشاورزی شده اظهار کرد: وضعیت آب استان بوشهر به ویژه در نقاط کم‌تر برخوردار استان بسیاربحرانی و به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است. 
کد خبر: ۳۸۷۲
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: وضعیت آب شرب استان بوشهر با توجه به  محدودیت منابع آبی و فصل گرما بسیار بحرانی  و به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است.
 
به گزارش فکرشهر،دکترمصطفی سالاری در نشست مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه اتحاد و وفاق بین مسئولان دستگاههای اجرایی سبب کاهش بحران در بخش آب شرب و کشاورزی شده اظهار کرد: وضعیت آب استان بوشهر به ویژه در نقاط کم‌تر برخوردار استان بسیاربحرانی و به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است.
 
وی بر توجه به مدیریت مصرف آب تاکید و تصریح کرد: یکی از مهم ترین موضوعات در مدیریت مصرف راعایت الگوی مصرف است که این مهم در بخش آب شرب بیشتر احساس می‌شود.
 
استاندار بوشهر بر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در مصرف بهینه آب تاکید و خاطر نشان کرد: دربخش کشاورزی با فرهنگ سازی نمی‌توان نتیجه گرفت بلکه باید با ترغیب کشاورزان به تغییر شیوه‌های آبیاری به این مهم دست یافت.
 
دکترسالاری بر حمایت از کشاورزان در پرداخت تسهیلات کشاورزی برای استفاده از روش‌های جدید آبیاری تاکید کرد و گفت: استفاده از روش‌های آبیاری نوین تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب و افزایش محصول دارد که باید کشاورزان به این تکنولوژی مجهز شوند.
 
وی با بیان اینکه در بخش بحران آب شرب با فرهنگ سازی در مصرف بهینه می‌توان مدیریت مصرف را اعمال کرد افزود: شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر باید با انجام طرح‌های مطالعاتی برنامه‌ای ویژه برای مدیریت مصرف آب تدوین کند تا تابستان امسال را بدون مشکلی پشت سر بگذاریم.
 
استاندار بوشهر با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات آب شرب استان مربوط به فرسودگی و پوسیدگی‌ شبکه‌های آبرسانی است تاکید کرد: باید با مطالعات جامع و تدوین ویژه‌ برنامه‌ای طول شبکه‌های آبرسانی استان که دچار بحران هستند تعیین شود تا نقاط اضطراری در اولویت بازسازی قرار گیرد.
 
دکترسالاری بر استفاده از بخش خصوصی در بازسازی شبکه‌های آبرسانی تاکید و تصریح کرد: برای تسریع در اجرای طرح‌های نوسازی شبکه آبرسانی باید از بخش خصوصی بیشتر استفاده شود تا بتوان درکوتاهترین زمان مشکلات نقاط بحرانی شبکه‌های آبرسانی را برطرف کرد.
 
وی  با اشاره به اینکه منابع تامین کننده آب شرب در استان بوشهر محدود است افزود: تکیه کردن به این منابع هر سال حادتر می‌شود که لازم است راههای تامین کننده آب شرب استان بوشهر از جمله تاسیسات آب شیرین کن در دستور کار سایر مناطق استان قرار بگیرد.
 
استاندار بوشهر، ترغیب سرمایه‌گذاران برای مشارکت در ایجاد آب شیرین کن در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری در این عرصه هستند باید شناسایی و به وزارت نیرو معرفی شود تا شاهد توسعه اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن باشیم.
 
دکترسالاری با بیان اینکه تخصیص اعتبارات نوسازی شبکه‌های آبرسانی باید در اولویت قرار بگیرد گفت: انشعابات غیر مجاز در سکونت‌گاههای غیر رسمی باید ساماندهی شود تا میزان آب مصرفی این مناطق تحت کنترل قرار بگیرد.
 
وی با تاکید بر این نکته که باید برنامه‌ریزی ساماندهی مشکلات بحران آب برای تمام فصول سال و سال‌های آینده باشد گفت: برای ساخت سد در تامین آب شرب باید برنامه‌ریزی شود تا بتوان در نقاطی که این امکان وجود دارد بتوان مشکل را برطرف کرد.
 
استاندار بوشهر با اشاره به تعطیلی روزهای پنج‌شنبه گفت: اکنون برخی از دستگاهها و ادارات خدماتی روزهای پنجشنبه تعطیل نیستند و باید اداراتی که تعطیلی آنها به مردم لطمه می‌زند از تعطیلی پنجشنبه‌ها حذف شوند.

منبع: پرتال استانداری

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر