دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۶۷۱
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تاکنون 85 درصد از سند چشم انداز حوزوی این استان که برای افق 1404 تدوین شده به تحقق رسیده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله صفایی بوشهری روز شنبه در جمع مدیران و کارکنان مرکز خدمات حوزه های علمیه منطقه جنوب کشور در بوشهر افزود: طبق این سند، 12 مدرسه علمیه برادران، 12 مدرسه علمیه خواهران، 2 مرکز مدیریت، مرکز خدمات، اردوگاه بزرگ حوزوی جنوب ایران، جامعة المصطفی، دانشکده ادیان و پژوهشگاه طراحی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون در قالب این سند 139 هزار متر حوزه در استان ساخته شده و جمعیت طلاب نیز 500 برابر بیشتر شده است.

امام جمعه بوشهر افزود: در این استان همه برنامه ها بر مبنای نگاه مقام معظم رهبری و روحانیت محوری طراحی و مدیریت می شود.

صفایی بوشهری در ارتباط با مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: در این مرکز خدمت به اسلام و خدمت بر اساس ایمان، تقوا و اخلاق است و مرکز خدمات در حوزه در واقع مرکز خدمت به خانواده پرچمداران اسلام و شخصیت هایی است که نماد اسلامیت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: مرکز خدمات حوزه، مرکز ویژه ای است چون گروه هدف آنها گروه ویژه ای هستند که اهل بیت به آنها توجه دارند.

صفایی بوشهری افزود: روحانیت در طول تاریخ مسئولیتی خطیر داشته که نمونه بارز آن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که به رهبری روحانیت در مقابل تمام جهان کفر، شرک و نفاق ایستاده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر عالمان بسیار بزرگی داشته و دارد، اظهار داشت: طبق پژوهش های صورت گرفته، قدمت تحقیقی و پژوهشی عالمان استان بوشهر به زمان حضرت امام موسی کاظم (ع) و ابوسعید سیرافی می رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر