چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۹۴۳
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: با اجرای طرح مدارس مروج سلامت، می‌خواهیم نسلی مسئولیت‌پذیر و سالم پرورش دهیم. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت دشتستان، مهندس ماریا خویش دوست در خصوص مدارس مروج سلامت افزود: این برنامه نظام هدفمندی برای ارتقای سلامت است که منجر به افزایش ظرفیت‌ها، توانمندسازی مردم و دانش آموزان برای سالم زندگی کردن می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: دانش‌آموزان با اجرای این برنامه می‌آموزند در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند و احساس همبستگی و تعلق اجتماعی داشته باشند و همچنین اعتمادبه‌نفس آنها نیز افزایش پیدا می‌کند، درنتیجه نسلی مسئولیت‌پذیر و سالم ازنظر جسمی و روحی خواهند شد.

مهندس خویش دوست تصریح کرد: طبق این طرح در سال تحصیلی جدید، تمام مدارس ابتدایی دولتی و مدارس شبانه‌روزی شهرستان دشتستان که مجموعاً 57 مدرسه می‌باشند مجری طرح خواهند بود و در ابتدای طرح، چک‌لیست ممیزی داخلی جهت خودارزیابی خود مدرسه به مدیران مدارس داده می‌شود.

وی افزود: بعد از خودارزیابی توسط مدیران، در فاصله زمانی یک تا سه‌ماهه فرصت دارند که نواقصات خود را رفع نمایند و کارشناسان و مراقبین سلامت جهت بررسی و پیگیری نواقص به مدارس خواهند رفت و امتیاز خواهند گرفت و مدارسی که بالاتر از 55 امتیاز کسب نمایند ستاره‌دار خواهند شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: براي رسيدن به مدرسه‌ای كه ارتقادهنده سلامت است و ما آن را مروج سلامت می‌نامیم آگاهی، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی برای موفقیت برنامه ضروری است.

گفتنی است، شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، جلسات هماهنگی با ادارات آموزش‌ و پرورش مناطق مرکزی، سعدآباد، شبانکاره ،آبپخش و بخش ارم و بوشکان برگزار و انتظارات این برنامه را مطرح کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر