پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۴۵۹
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۶

فکرشهر: وزیر نیرو گفت: سد دالکی در استان بوشهر با اعتبار پیش‌بینی‌شده چهار هزار و 200 میلیارد ریال در طی 60 ماه ساخته می‌شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، رضا اردکانیان در بازدید از روند عملیات اجرایی سد دالکی در شهرستان دشتستان اظهار داشت:  سد دالکی با حجم مخزن 270 میلیون متر مکعب و حجم آب تنظیمی 434 میلیون متر مکعب در سال در شهرستان دشتستان در حال ساخت است.

 وی افزود: با هدف تامین آب مطمئن برای 13 هزار هکتار نخلستان‌ در شهرهای دالکی، سعدآباد، وحدتیه و و روستای دهقائد و تامین  نیاز زیست محیطی تالاب حله و جبران کمبود آب شرب شهرستان دشتستان این سد ساخته می‌شود.

وزیر نیرو بیان کرد: از اهداف تبعی ساخت سد دالکی نیز می توان به کنترل سیلاب‌های مخرب حوضه حله و جلوگیری از بروز خسارات مالی و جانی به مناطق پایین‌دست و توسعه گردشگری در شهرستان دشتستان اشاره کرد.

اردکانیان گفت: سد دالکی از نوع خاکی با هسته آسفالتی و با ارتفاع ۱۰۶ متر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان بوشهر قرار دارد که پیشرفت کلی اجرای سد دالکی 10 درصد و مدت زمان پیش بینی شده جهت اتمام این پروژه 60 ماه است.

وی ادامه داد: قرارداد اجرایی این سد به مبلغ چهار هزار و 200 میلیارد ریال با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء منعقد شده و تمامی جبهه‌های کاری سد فعال است.

به گزارش فارس، وزیر نیرو  پس از بازدید از عملیات اجرایی سد دالکی، جهت شروع عملیات اجرایی سد دشت پلنگ با یک بالگرد به شهرستان دشتی سفر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر