يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره امور حیات وحش محیط زیست استان بوشهر گفت: با اجرای طرح‌های زیرساختی جمعیت آهوان از ۲۰۰ راس در سه سال قبل اکنون به ۴۳۰ راس رسیده است.به گزارش فکرشهر، خسرو درویشی با بیان اینکه خارگ دارای  ویژگی‌های زیست محیطی است اظهار کرد: این حزیره مرجانی با قدمت طولانی چندین هزار ساله دارای ویژگی‌های زیست محیطی برای انواع جانوران از جماه آهوی ایرانی است.
کد خبر: ۴۳۸۶
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۱

فکرشهر: رئیس اداره امور حیات وحش محیط زیست استان بوشهر گفت: با اجرای طرح‌های زیرساختی جمعیت آهوان از ۲۰۰ راس در سه سال قبل اکنون به ۴۳۰ راس رسیده است.

به گزارش فکرشهر، خسرو درویشی با بیان اینکه خارگ دارای  ویژگی‌های زیست محیطی است اظهار کرد: این حزیره مرجانی با قدمت طولانی چندین هزار ساله دارای ویژگی‌های زیست محیطی برای انواع جانوران از جماه آهوی ایرانی است.

وی با بیان اینکه جزیره خارک بواسطه صنعتی بودن و کاهش شدید شرایط زیستگاهی توان و ظرفیت جمعیت بالایی از آهو را ندارد  گفت: با افزایش جمعیت آهوان تعدادی از آنها با مناطق حفاظت شده دیگر نقاط کشور منتقل می‌شود.
 
رئیس اداره امور حیات وحش محیط زیست استان بوشهربا بیان اینکه توسعه صنایع نفت و گاز سبب کم شدن زیستگاههای آهوران در خارگ شده گفت: شرائط زیستی آهوان در سالهای اخیر درچار صدمات زیادی شده است که تدابیری اندیشیده شده که جمعیت آهورات در خارگ تعدیل شود.

درویشی با بیان اینکه  دوسال گذشته 100 راس آهو خارگ به دیگر مناطق کشور منتقل شد گفت: امسال طرح تعدیل در دستور کار قرار دارد و تعدادی از آهوان برای پیشگیری از بروز بیماری در بین آهوان به دیگر نقاط منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه درسالهای گذشته بیماری در میان آهوان تعدادآنها کاهش داد افزود: سال 1382 تعداد آهوان خارگ یک‌هزار راس بود که بر اثر بیماری پوستی و کاهش زیستگاههای آنها 100 راس آن تلف شد.

رئیس اداره امور حیات وحش محیط زیست استان بوشهر ار سرشماری آهوان خبرداد و گفت: با اجرای طرح سرشماری آهوان اکنون 430 راس آهو در خارگ زیست می‌کند.

درویشی گفت: 5 نفر از کارشناسان اداره کل محیط زیست بوشهر و اداره محیط زیست خارگ عملیات سرشماری را در زیستگاه های آهو در این جزیره انجام دادند.

وی  افزود: سرشماری در مناطقی از جمله شاهزاده میر محمد، باغ پیرمرد، پشت متانول و پشت مخازن پتروشیمی و مجاورت اداره محیط زیست خارک به اتمام رسید و سرشماری با محاصره و پایش حرکت آهوان با دوربین کشی در هر منطقه انجام شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر