يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۳۶۷
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: نظارت بر سلامت آب مصرفی شهرستان دیر دغدغه حوزه سلامت بوده با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد آخوندی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر اظهار داشت: اهمیت و ارزش مقوله آب شرب سالم برای مصرف کنندگان یکی از مباحثی مهم و حیاتی است و از دغدغه های حوزه سلامت شهرستان محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: برای این که در راستای تامین آب سالم و بهداشتی مردم گام برداریم، لازم است که تعامل و همکاری مناسب و مسئولانه‌ای داشته باشیم که خوشبختانه تلاش‌ها و تعاملات دلسوزانه‌ای در میان مسئولان و دست اندر کاران این امر وجود دارد.

وی گفت: شبکه بهداشت و درمان در کنار سایر دستگاه های مرتبط با امر تامین آب شرب سالم ، نهایت تلاش و اهتمام خود را به کار گرفته و آن را از وظایف اصلی و رسالت خود در قبال سلامت شهروندان می‌داند.

نظارت مستمر بر وضعیت آب

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: علاوه بر نظارت‌های ادارات آبفا و آبفار بر کیفیت آب آشامیدنی، شبکه بهداشت و درمان نیز بر بهداشت و کیفیت آب شرب نظارت دارد.

آخوندی با اشاره به نظارت ویژه بر سلامت آب شرب گفت: علاوه بر کلرسنجی روزانه، نمونه برداری میکروبی و شیمیایی آب نیز در دستور کار قرار دارد و طی سه ماه گذشته سه هزار و ۶۲۹ مورد کلرسنجی از آب مصرفی در شهرستان دیر انجام و نتایج آن به ادارات آبفا و آبفار اعلام شده است.

وی افزود: در همین مدت ۱۹۹ نمونه میکروبی و ۳۳ نمونه شیمیایی آب نیز توسط همکاران بهداشت محیط از آب مصرفی شهرستان دیر نمونه‌گیری و آزمایش شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر