دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: حضور بانوان فعال و برگزیده عرصه میراث فرهنگی ناملموس این استان در دومین جشنواره بین المللی شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی معنوی ضروری است.به گزارش فکرشهر، فاطمه دهقانی روز شنبه در نشست کارگروه امور بانوان استانداری بوشهر افزود: این جشنواره بین المللی از 16 تا 20مهر امسال دراصفهان برگزار می شود که بانوان برگزیده و فعال درعرصه میراث فرهنگی معنوی 50 شهر از کشورهای مختلف در آن شرکت می کنند.
کد خبر: ۴۴۶۵
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: حضور بانوان فعال و برگزیده عرصه میراث فرهنگی ناملموس این استان در دومین جشنواره بین المللی شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی معنوی ضروری است.

به گزارش فکرشهر، فاطمه دهقانی روز شنبه در نشست کارگروه امور بانوان استانداری بوشهر افزود: این جشنواره بین المللی از 16 تا 20مهر امسال دراصفهان برگزار می شود که بانوان برگزیده و فعال درعرصه میراث فرهنگی معنوی 50 شهر از کشورهای مختلف در آن شرکت می کنند.

وی اضافه کرد: یک روز از جشنواره به نقش زنان در انتقال، ترویج و احیا میراث فرهنگی معنوی اختصاص دارد فرصت مناسبی برای معرفی میراث معنوی بانوان استان بوشهر است.

دهقانی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره احیا و ترویج تجلیات فراموش شده زن در میراث فرهنگی و معنوی است و یک روز از این جشنواره به نقش زنان درحفظ، احیا و ترویج بین نسلی میراث فرهنگی ناملموس اختصاص یافته است.

دهقانی ادامه داد: تلاش می کنیم با همکاری دستگاه های مرتبط نظیر میراث فرهنگی، فنی و حرفه ای، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و امورعشایر که درزمینه میراث فرهنگی ناملموس دراستان بوشهرفعالیت می کنند، زمینه حضور بانوان فعال دراین عرصه دراین جشنواره بین المللی فراهم شود.

وی افزود: این حضور می تواند در قالب معرفی آثار و صنایع دستی تا مشارکت فیلم ها و کلیپ هایی از استان درارتباط با آیین، سنت ها، آداب، هنرهای اجرایی و نمایشی، جشن ها، صنعتی گری و مهارت های مربوط به صنایع دستی از جمله آثار و میراث فرهنگی و معنوی یک قوم باشد.

دهقانی با تاکید بر نقش و حضور سازمان های مردم نهاد درعرصه میراث فرهنگی ناملموس گفت: در عرصه کوچک شدن که دنیا به سمت یکپارچگی و یکسان سازی فرهنگی پیش می رود، سازمان های مردم نهاد فعال در این عرصه می توانند آداب و سنت ها و میراث معنوی مردم و اقوام مختلف را معرفی کنند.

وی بیان کرد: تلاش برای شناساندن این میراث معنوی و بیان تفاوت های فرهنگی مردم و جوامع مختلف توسط سازمان های مردم نهاد امری ضروری است.

دراین نشست مقررشد دستگاه های فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دفتر امور بانوان استانداری زمینه مشارکت هنرمندان به منظور عرضه و فروش محصولات فرهنگی خود که مرتبط با میراث معنوی و ناملموس است را فراهم کنند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر