شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: درگیری فیزیکی و رفتار غیر ورزشی پیام صادقیان با داور دیدار پرسپولیس – فولاد هزینه سنگینی برای وی دربرداشت، ...
کد خبر: ۴۶۲۳
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

فکرشهر: درگیری فیزیکی و رفتار غیر ورزشی پیام صادقیان با داور دیدار پرسپولیس – فولاد هزینه سنگینی برای وی دربرداشت، ...

به گزارش فکرشهر و به نقل از قدس آنلاین، چون پس از این اتفاق رئیس فدراسیون فوتبال طی تماس با رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، از وی خواست، شدیدترین نوع تنبیه را برای این بازیکن ملی پوش پرسپولیس در نظر بگیرد تا از این پس کسی جرأت اعتراضهای این چنینی را به داوران نداشته باشد.
علی کفاشیان یک روز پس از شکست پرسپولیس در هفته دوم رقابتهای لیگ برتر، بدون پرده این مسأله را رسانه‌ای کرد تا علی دایی پس از شکست برابر قهرمان دوره گذشته، حالا با یک بحران جدید رو به رو شود.
برابر آیین نامه جدید انضباطی بازیکنی که به هر دلیلی به داور متعرض شود و با دست وی را لمس کند و به تصمیم وی واکنش نشان دهد، از سه تا پنج جلسه محروم خواهد شد، از این رو محرومیتی سنگین در انتظار پیام صادقیان خواهد بود.
هرچند پیام صادقیان به توصیه مدیران باشگاه خیلی زود از رفتار غیر قابل دفاعش ابراز ندامت کرد، اما مصاحبه وی بابت پشیمانی از رفتارش در قبال داور هیچ تأثیری در محرومیت وی نخواهد داشت.
یکی از مسؤولان کمیته انضباطی فدراسیون با اشاره به اتفاقی که در دیدار فولاد – پرسپولیس روی داد، می گوید:« متأسفانه اتفاقی که نباید رخ می داد از سوی بازیکن پرسپولیس به وقوع پیوست ، این بازیکن برای نخستین بار مرتکب چنین رفتاری نمی‌شود بلکه وی تاکنون بارها از این قبیل رفتارها داشته است اما این بار تصمیم داریم با سخت گیری پرونده تخلف وی را بررسی کنیم که همین مسأله زمینه محرومیت سنگین را برای این بازیکن فراهم خواهد ساخت.»
این مقام مسوول که تمایلی به ذکر نامش پیش از صدور رأی کمیته انضباطی نداشت، توضیح داد:«به اعتقاد ما، مسؤولان پرسپولیس در بروز چنین اتفاقی مقصر هستند، اگر آنها بازیکنان خود را توجیه کنند که نباید به هیچ قیمتی به داور و تصمیمش اعتراض کنند، چنین مواردی روی نمی‌دهد، اما وقتی سرمربی تیم به عنوان بزرگتر از هفته اول حمله به داوران را در دستور کار خود قرار می‌دهد، طبیعی است که بازیکن ، مربی و سرپرست نیز به خود اجازه می‌دهند به داور اعتراض کنند.»
در همین رابطه رئیس کمیته انضباطی هم در اظهارنظری از بررسی خارج از نوبت پرونده صادقیان در این کمیته خبر داد و گفت:« منتظر ارایه گزارش این بازی هستیم تا پس از بررسی نهایی، رأی در مورد متخلفان صادر شود.»
وی خاطرنشان کرد:«با اینکه سمینار روسای کمیته های انضباطی استانهای سراسر کشور همزمان با بازی فوق در حال برگزاری بود، تا حدودی در جریان اتفاقات این بازی قرار گرفته ام اما منتظر گزارش کامل این دیدار از سوی مقام‌های برگزار کننده بازی هستم تا تصمیم نهایی در مورد تخلفات گرفته شود.»
گفته می‌شود، رایزنی مسؤولان باشگاه پرسپولیس برأی گرفتن تخفیف در مجازات بازیکن خاطی آغاز شده اما مسوولان کمیته انضباطی بویژه احمد حسن زاده به هیچ یک از تماسهای خود پاسخ نمی‌دهند تا تماسهای نزدیکان باشگاه پرسپولیس و توصیه های آنها مبنی بر کاهش محرومیت این بازیکن تأثیری در رأی صادره آنها نداشته باشد.
بر اساس اعلام مسؤولان کمیته انضباطی، به احتمال فراوان رأی مربوط به این پرونده روز شنبه از سوی کمیته انضباطی صادر و برای ابلاغ به باشگاه و اطلاع رسانه‌ها به دفتر نبی ارسال خواهد شد تا پس از امضای دبیرکل رأی اجرا شود، نگرانی بزرگ پرسپولیسی‌ها اینجاست که اگر رأی این پرونده صادر شود، غیر قابل تغییر و لازم اجرا خواهد بود که این مسأله پرسپولیس بحران زده را دچار مشکل خواهد کرد.

 


دفاعیه عجیب بازیکن جنجالی پرسپولیس؛ صادقیان:اخراج حق من نبود!
پیام صادقیان مهاجم جنجالی پرسپولیس عقیده دارد آنچه در بازی فولاد رخ داد به ناحق اتفاق افتاده است!
بازیکن عصبانی پرسپولیس که حالا بازی با ذوب آهن اصفهان را از دست داده و در آستانه محرومیتی جدید قرار گرفته است،می گوید:« من به داور بی احترامی نکردم، فقط با صدای بلند با او حرف زدم!»
* باز هم که اخراج شدی؟
بله، حقم نبود که اخراج شوم. من فقط با صدای بلند گفتم هند بود که داور بلافاصله مرا از زمین اخراج کرد.
* چرا با صدای بلند با داور صحبت کردی؟
شما باید فوتبال بازی کنید و در این شرایط باشید تا ببینم می‌توانید خودتان را کنترل کنید. تیم ما نتیجه خوبی در این بازی نگرفته بود و خب توقع هواداران هم بالاست. وقتی آن صحنه اتفاق افتاد انتظار من این بود که داور تصمیم درستی بگیرد، اما ایشان این کار را انجام نداد. من اعتراض کردم و ایشان هم از قدرتش استفاده کرد و مرا اخراج کرد.
* اما وقتی که تو به سمت داور رفتی، حالتت خیلی تهاجمی بود.
به هر حال من به اعصاب خودم مسلط نبودم و جا دارد در همین جا از داور عذرخواهی کنم. من از خودم دفاع نمی‌کنم و آن کار را کردم فکر می‌کردم، اخراجم درست نبوده.
* پس قبول داری کار اشتباهی انجام دادی؟
بله، قبول دارم، اما داورها هم باید در قضاوتشان دقیق تر باشند، آن هند پشت جریمه فولاد می‌توانست یک گل برای ما باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر