دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۱۴۸
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: بار‌ها مشکلات افرادی که شناسنامه ندارند، مطرح شده، اما با توجه به تعدد مراجع تصمیم گیری نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، کیامرث صالحی نیا افزود: افراد بدون شناسنامه یا هموطنانی هستند که به دلایلی تا کنون موفق به دریافت شناسنامه نشده اند و یا افراد مشمول بند‌های ماده ۹۷۶ قانون مدنی و فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی.

وی با تاکید بر لزوم چاره جویی برای حل مشکل هویت و تابعیت افراد، تصریح کرد: افرادی که درون مرز‌های جغرافیایی ایران سکونت دارند و بدون تابعیت مشخص هستند، می‌توانند با استفاده از هویت‌های جعلی برای امنیت کشورخطرآفرین باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، ازدواج شرعی، اما غیرقانونی با اتباع بیگانه و کوتاهی زوجین در ثبت ازدواج را از جمله دلایل وجود افراد بدون هویت در کشور دانست و بیان کرد: این دلایل باعث شده امروزه هزاران نفر که در محدوده جغرافیایی ایران اسلامی زندگی می‌کنند از حقوق ابتدایی شهروندی خود محروم بمانند و به افراد بلاتکلیفی تبدیل شوند که درباره هویت ایرانی یا غیر ایرانی شان گفته‌ها و ناگفته‌های بسیاری وجود دارد.

صالحی نیا گفت: با دستگاه‌های مربوط جلسات متعددی داشته‌ایم و خواستار شناسایی و اعطای مدرک هویتی به افراد بدون شناسنامه شده‌ایم تا به این ترتیب بتوانیم در مسیر ارتقا امنیت کشور گام برداریم و افراد را به رعایت قانون ملزم کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر