شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۱۲۹
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

فکرشهر:  مراسم سالروز شهادت شهدای خلیج فارس در بوشهر، خشت و روستای بحیری شهرستان دشتی برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس شرق و غرب پشت سر عراق قرار گرفتند تا کشور ما در این جنگ با شکست روبرو شود ولی به هدف خود نرسیدند.

وی اضافه کرد: دشمنان برای اینکه جنگ را متوقف و ما را مجبور به پذیرش آتش‌بس کنند، تلاش کردند تا صادرات نفت ما متوقف شود و نفتکش‌های ما در مورد هدف قرار دادند و به فرمان امام راحل ما نیز مقابله به مثل کردیم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تشریح چگونگی وقوع حماسه خلیج فارس و رشادت دلوارمردان منطقه دوم نیروی دریایی در مقابله رودررو با آمریکایی‌ها بیان کرد: دلاورمردان نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدی یک فروند بالگرد آمریکا را سرنگون کردند و در ادامه با ورود بالگردهای آمریکا قایق‌های رزمندگان ما منهدم شد و تعدادی شهید و تعدادی هم اسیر شدند.

وی با اشاره به اینکه این نبرد ترس بسیار زیادی را در بین آمریکایی‌ها ایجاد کرد، افزود: این نبرد و دلاورمردی شهدای خلیج فارس در شرایط رقم خود که آمریکا و هم‌پیمانانش گمان می‌کردند که هیچکس یارای رویارویی با آنان را ندارد ولی دلاورمردان نیروی دریایی درس بزرگی به آنها دادند.

سردار زیراهی با اشاره به اینکه ۱۳۹ عملیات مقابله به مثل را در دوران دفاع مقدس در خلیج فارس انجام دادیم، بیان کرد: اغلب این عملیات‌ها توسط نیروی دریایی سپاه انجام شد.

وی با گرامیداشت ۱۶ مهرماه سالروز شهادت شهدای خلیج فارس به فرماندهی شهید نادر مهدوی، اضافه کرد: به همین مناسبت سه مراسم در بوشهر، خشت و روستای بحیری شهرستان دشتی برگزار می‌شود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از گل‌باران محل شهادت این شهدا در خلیج فارس در روز ۱۶ مهرماه خبر داد و افزود: مراسم سالروز شهادت شهدای خلیج فارس صبح هفدهم مهرماه در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می‌شود که سخنران آن حاج حسین یکتا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر