شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۲۹۶
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: همزمان با راهپیمایی اربعین حسینی 43 هزار و 105 زائر با ناوگان حمل و نقل جاده ای این استان جابه جا شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حمید رضا علم روز یکشنبه در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: از این شمار 18هزار و 600 مسافر در قالب 562 سفر به سمت مرز شلمچه اعزام و 24هزار و 505 نفر نیز در قالب 611 سفر به استان بازگشتند.

وی با بیان اینکه شمار زیادی از شهروندان استان بوشهر با خودرو شخصی خود به مرز شلمچه برای حضور در مراسم اربعین حسینی اعزام شدند اظهار داشت: کار جا به جایی این تعداد زائر در این استان با 868 دستگاه اتوبوس انجام شده است.

علم گفت: سال گذشته 22هزارو 166 زائر با 565 دستگاه ناوگان عمومی به مرز شلمچه اعزام و 35هزار و 951 زائر با 861دستگاه اتوبوس را از مرز شلمچه به شهرهای خود بازگرداندند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: امسال 53 موکب در استان پیش بینی شده بود که از این تعداد پنج موکب در استان، پنج موکب در نقطه صفرمرزی شلمچه، یک موکب در نجف، 10موکب در فاصله نجف تا کربلا و 18 موکب در کربلا مستقر شده بود.

عبدالرضا مطاف افزود: در مجموع این موکب ها 40 هزار و 560 زائر را میزبان بودند و در این مدت 255 هزار و 370 دست غذا بین آنان توزیع شد.

وی در باره ساخت 2 نیم ضریح امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) گفت: کار ساخت این دو نیم ضریح رو به پایان است و انتظار می رود در دهه آخر ماه صفر با حضور مسئولان و مردم رونمایی شود.

مطاف یادآور شد: ساخت 2 نیم ضریح یاد شده با همت و کمک مردم استان بوشهر انجام شده و با این هدیه معنوی برگ زرینی بر افتخارات مردم استان بوشهر افزوده می شود.

مردم استان بوشهر تاکنون در ساخت سه نیم ضریح حضرت عباس (ع)، امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) مشارکت کرده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر