دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس برنامه های دولت افزایش درآمد و رونق اقتصادی در روستاها مد نظر است که دراین ارتباط خانه های بهداشت دامپزشکی در مناطق محروم کشور افزایش می یابد.به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، خالد خدایوردی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در استان بوشهر افزود: حضور دامپزشکی درمناطق محروم یکی از موارد مهم و اساسی به شمار می رود که می تواند باعث رونق اقتصادی و درآمد در این مناطق شود. 
کد خبر: ۴۹۷۸
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس برنامه های دولت افزایش درآمد و رونق اقتصادی در روستاها مد نظر است که دراین ارتباط خانه های بهداشت دامپزشکی در مناطق محروم کشور افزایش می یابد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، خالد خدایوردی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در استان بوشهر افزود: حضور دامپزشکی درمناطق محروم یکی از موارد مهم و اساسی به شمار می رود که می تواند باعث رونق اقتصادی و درآمد در این مناطق شود. 

وی اضافه کرد: هم اکنون تعداد زیاد خانه های بهداشت دامپزشکی در مناطق محروم کشور وجود دارد و در تلاشیم این خانه های بهداشت را در این مناطق گسترش بیشتری دهیم.

خدیوردی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به وسعت کار دامپزشکی در سطح کشور ولی این سازمان با مشکل کمبود نیروی انسانی روبرو است.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی یک دستگاه حاکمیتی و نظارتی است که با گستره کاری وسیع در جامعه شهری، روستایی و عشایری وظایف مهمی را همچون تضمین بهداشت مواد غذایی، تامین بهداشت دام و پیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام را بر عهده دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: با توجه به وجود 85 هزار واحد دامداری و مرغداری، 225 هزار واحد عرضه فرآورده های خام دامی و کشتارگاه دام و طیور همواره با بحران و خطراتی روبرو است و در این میان باید در برابر عوامل بیماری زا واکنش سریع و بموقع داشت. 

خدایوردی درباره وضعیت نیروی انسانی دامپزشکی استان بوشهرگفت: در استان بوشهر به لحاظ کمبود نیروی بومی فارغ التحصیل دامپزشکی و استقبال نکردن نیروهای غیر بومی به خاطر شرایط آب و هوایی منطقه با مشکل روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: با مذاکراتی که با مسوولان استانی خواهیم داشت باید راهکاری مناسب برای مرتفع کردن کمبود نیروی انسانی در استان در نظر گرفته شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر