يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۸۲۸
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰

فکرشهر:  کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: استان بوشهر از جمعه تا دوشنبه بارانی است و طی این مدت نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر هشدار داده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از وقوع ناپایداری‌های جوی و پیش بینی بارش شدید باران، گاهی رگبار باران همـراه با رعد و برق، وزش تندباد و در مناطق مستعد ریزش تگرگ، طی روزهای جمعه تا دوشنبه خبر داد.

وی بیان کرد: با توجه به این شرایط نسبت به آبگرفتـگی معابر عمومی و اختلال در رفت و آمـدهای درون شهری در روزهای جمعه عمدتاً در مناطق شمالی و مرکزی استان شامل دیلم، گناوه، بوشهر، خارک و مناطقی از دشتستان و تنگستان و با تقویت وقوع ناپایداری‌های جوی از روز شـنبه و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در همـه نقاط استان هشدار داده می شود.

مساعدی بیان کرد: طی این مدت به سبب بارش شدید باران در استان بوشهر و استان های همجوار، نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و همچنین وقوع سیلاب در مسیرهای جاده ای منتهی به این استانها هشدار داده می شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: طی همین مدت به سبب وزش باد شدید و گـاهی تندبادهای لحظه ای در سطح استان و بر روی خلیج فارس، نسبت به افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان هشـدار داده می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر افزایش یابد.

مساعدی خاطرنشان کرد: توصیه می شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیرضروری بویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی اجتناب شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر