پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۸۵۶
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

فکرشهر:  فرماندار شهرستان کنگان با تاکید بر استفاده از سرمایه‌های انسانی شهرستان کنگان گفت: جوانان کنگانی در صنایع پارس جنوبی بکارگیری شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، فتح‌الله نوروزی عصر چهارشنبه در نشست مسئولان شهرستان کنگان اظهار داشت: کنگان به عنوان مرکز حوزه جنوبی استان بوشهر میزبان ۶۰ درصد از پروژه پارس جنوبی هستند و مردمان آن نقش خود را به عنوان میزبان صنعت طی حدود دو دهه اخیر به خوبی ایفا کرده‌اند و قطعا تامین امنیت صنایع پارس ۲ کنگان در مرحله اول بر عهده همین مردم بوده است.

وی اضافه کرد: به طور قطع مهندس موسوی در خصوص مسائل و مشکلات شهرستان کنگان به عنوان یکی از میزبانان پروژه پارس جنوبی، اشرافیت کامل دارند و این موضوع می تواند در اجرایی شدن برنامه‌ها و حل و رفع مشکلات موجود کمک شایانی کند.

فرماندار کنگان خاطرنشان کرد: شهرستان کنگان در توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی همواره خود با وزارت نفت وفادار و متعهد است.

نوروزی افزود: استفاده از سرمایه های انسانی شهرستان کنگان در سازمان منطقه ویژه پارس و زیر مجموعه های آن و حل معضل اشتغال جوانان منطقه به عنوان میزبانان صنعت از خواسته‌های مردم کنگان است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت چارت سازمانی منطقه ۲ پارس کنگان در حوزه اختیارات و نیروی انسانی، خوستار ایجاد تقاطع غیر هم سطح در کمربندی کنگان، معضل آلایندگی و لزوم ایجاد کمربند سبز به شکل کامل شد.

وی با اشاره به هجوم خرده فرهنگ‌ها و آسیب‌های اجتماعی آن که نیاز به راه حل جامع دارد، ادامه داد: مصوبه روی زمین مانده «معین نفت» برای بیمارستان کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر که نیاز است احیا و اجرایی شود عملی شود.

وی گفت: اجرای مصوبه اورژانس پارس در شهرستان کنگان، لزوم حل معضل آلایندگی شهرستانی سیراف، خاموش کردن فلرها با توجه به دستور رئیس جمهور، لزوم استفاده صنعت از بازار بزرگ کنگان که می‌تواند ارتباط میان مردم با صنعت را تقویت کند، پژوهشکده صنعت نفت و گاز در کنگان ایجاد شود، لزوم ایجاد تقاطع غیر هم سطح در ورودی سیراف (ضلع شرقی) که مصوبه سال ۹۱ است و کمک به توسعه هنر، فرهنگ و ورزش شهرستان از دیگر خواسته‌ها است.

سید پیروز موسوی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز اظهار داشت: برای دومین بار است که توفیق خدمت در سازمان منطقه ویژه پارس را پیدا می‌کنم.

وی اضافه کرد: قطعا با تجاربی که از گذشته کسب کرده‌ایم و با استفاده از ظرفیت همه شما بزرگواران و با یک تعامل سازنده می‌توانیم بخشی از مسائل و مشکلات منطقه را حل کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به گذشته کاری خود در منطقه ویژه پارس خاطرنشان کرد: طی سرشماری آن سال‌ها، نرخ افزایش جمعیت شهرستان کنگان یک رقم بی‌سابقه در کشور بود.

وی افزود: سازمان منطقه ویژه پارس از دوران پروژه‌ای به دوران تثبیت حرکت کرد که طی آن خانواده پرسنل شاغل در صنعت نیز وارد منطقه شده و در اینجا ساکن شدند. کنگان از شرایط و امکانات بیشتری برخوردار بود و لذا عمده جمعیت شاغل در صنعت و حتی خانواده‌هایشان، کنگان را برای اسکان انتخاب کردند.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس تصریح کرد: شهرستان کنگان با داشتن پتانسیل‌های اقتصادی و انرژی می‌تواند در مسیر رشد و تعالی کشور نقش موثری داشته باشد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان نیز ضمن تشکر از اقدامات سابق سازمان منطقه ویژه پارس و در بخشی نیز شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد گفت: ام‌.آر.آی، ساختمان الحاقی یا به اصطلاح عموم اورژانس جدید، دیزل ژنراتور، پرواز متخصصین، دستگاه آزمایشی اتوآنالایزر، رادیولوژی دیجیتال را بخش‌هایی از تعاملات و مساعدت های این عزیزان و  بوده است.

حسن حیدری اظهار داشت: بیمارستان امام خمینی کنگان در آغاز طرح تحول نظام سلامت در اردیبهشت سال ۹۳ حدود ۱۰ متخصص داشته است که امروز به حدود ۴۰ متخصص افزایش یافته است.

وی افزود: احداث بخش ان آیی سی یو نیز از دیگر افتخارات و خدمات ما در بیمارستان کنگان است. راه اندازی بخش جراحی مغز و ستون فقرات و جذب چند جراح  مغز که تا کنون جان چند نفر را نجات داده اند نیز از دیگر اقدامات بیمارستان امام خمینی کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر است.

حیدری گفت: ضمن قدردانی مجدد بابت تمام مساعدت های گذشته سازمان منطقه ویژه پارس، انتظار می رود این همکاری و تعامل در قابل بسیار گسترده تری خود را نشان بدهد که از آن جمله می توان مصوبه معین نفت را برای بیمارستان کنگان احیا کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر