يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۱۳۸
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: در فصل آبی  امسال 145.7میلی لیتر باران در استان ثبت شد که نسبت به میانگین بلند مدت 208درصد بیشتر بود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، شاهپور رجایی با اشاره به بارش های مناسب فصل پاییز در استان بوشهر افزود: 61 درصد متوسط بارندگی سالانه در استان بوشهر تا 5 آذر نازل شده که بر اساس بررسی 32 ایستگاه  باران‌سنجی استان بوشهر، در فصل آبی  امسال 145.7 میلی‌متر باران ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین بارندگی بلند مدت دوره مشابه اول مهر تا 5 آذر در این  ایستگاه‌ها 47.3 میلی‌متر  بوده که از اول سال آبی جاری تاکنون 208 درصد بیش از متوسط درازمدت دوره آماری مشابه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اضافه کرد: سال آبی گذشته تا این مقطع زمانی 64.5 میلی‌متر بارندگی در استان بوشهر رخ داده بود که این میزان 81.2 میلی‌متر کمتر از امسال بوده است.

وی گفت: بیشترین مقدار بارندگی طی مدت مذکور به میزان 292 میلی‌متر در ایستگاه باران سنجی بنه خاطر دیلم ثبت شده و کمترین بارش نیز با 60 و 66  میلیمتر به‌ترتیب مربوط به باغان دشتی و آبدان شهرستان دیر بوده است.

رجایی با بیان اینکه حجم آبگیری سدها در فصل آبی امسال تاکنون خوب بوده است تصریح کرد: البته با توجه به خالی بودن سدها و برداشت بی رویه آب در سال های گذشته، تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر