جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات استان بوشهر گفت: بیشترین پرونده‌های رسیدگی شده توسط پلیس فتا در اداره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس مربوط به حوزه کلاهبرداری‌های سایبری است.به گزارش فکرشهر، داریوش پورسعید در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو در این فضا با نام مستعار و با جعل عناوین گوناگون، فعالیت و اقدام به کلاهبرداری از کاربران اینترنتی می‌کنند از شهروندان بوشهری خواست نسبت به کلاهبرداری‌های صورت گرفته در زمینه فروش اینترنتی کالا هوشیار باشند.
کد خبر: ۵۱۰۸
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات استان بوشهر گفت: بیشترین پرونده‌های رسیدگی شده توسط پلیس فتا در اداره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس مربوط به حوزه کلاهبرداری‌های سایبری است.

به گزارش فکرشهر، داریوش پورسعید در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو در این فضا با نام مستعار و با جعل عناوین گوناگون، فعالیت و اقدام به کلاهبرداری از کاربران اینترنتی می‌کنند از شهروندان بوشهری خواست نسبت به کلاهبرداری‌های صورت گرفته در زمینه فروش اینترنتی کالا هوشیار باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه پلیس فتا موظف است با مجرمان و ناامن کنندگان فضای تجارت الکترونیک مقابله کند، خاطرنشان کرد: بیشترین پرونده‌های رسیدگی شده توسط پلیس فتا در اداره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس مربوط به حوزه کلاهبرداری‌های سایبری است که این نشان دهنده دانش کم اینترنتی شهروندان از فضای سایبری و تهدیدات آن است.

پورسعید با اعلام هشدار به کاربران اینترنت برای خریدهای اینترنتی از سایت‌های خارج از کشور، تصریح کرد: کاربران حتی الامکان اقدام به ثبت اطلاعات و یا خرید و فروش از طریق اینگونه سایت‌ها نکنند و حداقل با مطالعه و بررسی و یا مشورت گرفتن از افراد آگاه اقدام به انجام کار مورد نظر کنند.

وی افزود: مردم باید نقل و انتقال وجوه و خریدهای آنلاین خود را از طریق سایت‌های فروشگاهی مطمئن دارای نماد اعتماد الکترونیکی (ENamad) انجام دهند تا احتمال آسیب و کلاهبرداری به حداقل برسد.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر در پایان گفت: در صورتی که شهروندان مورد کلاهبرداری در فضای مجازی قرار گرفتند می‌توانند از طریق دادسرا طرح شکایت کرده تا با هماهنگی قضایی توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود، همچنین اگر موارد مجرمانه‌ای را مشاهده کنند می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن 2187675 و 2187669  گزارش کنند تا راهنمایی‌های لازم صورت گیرد.

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر